zaterdag, april 20, 2024

Hoe gebruiken jullie Spotify en andere diensten?

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168533
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Streaming is natuurlijk geweldig, maar het kan ook afleiden. Of ervoor zorgen dat albums of muziek niet écht meer ervaren worden…

      Onze vraag – naar aanleiding van een gesprek met wat lezers onder het Marantz-stukje – is: Hoe gebruiken jullie Spotify of andere diensten?

    • #169398
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Streaming is en blijft voor mij het antwoord op luisteren van muziek. Aandacht is geen must en ook niet belangrijk, bij salsa ( niet makkelijk om te dansen of te spelen) vraagt niet om aandacht. Maar een werk als bijvoorbeeld https://www.muziekweb.nl/Link/U00000582957/CLASSICAL/Schilderijententoonstelling die vraagt om aandacht. Het summum van Spotify je vindt muziek die je niet kent of wilt horen. Ik ben verslaafd aan Spotify.

    • #169400
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Als ik luister naar Wagner en de telefoon gaat zet ik deze uit. Ik geniet dan van de muziek. En muziek van meesters is geen som maar meer een Integraal.Bach’s werk vraagt ook om aandacht en streaming zorgt ervoor dat je direct kunt overstappen naar Jimi Hendrix. Ieder die ‘n abonnement heeft zegt deze nooit meer op. De TV staat bij mij (ook Netflix ) weinig aan.

    • #169421
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik merk dat ik vooral ‘ouderwets’ albums luister via Spotify ipv losse nummers. De losse nummers bieden juist wel weer uitkomst bij het uitproberen van nieuwe muziek… een daar luister ik het album dan weer van 🙂

    • #169523
      RuudRuud
      Deelnemer

      Helaas heeft Spotify haar App in de Squeezebox omgeving weggehaald. Daarmee is een einde gekomen aan direct streamen met Spotify op een HTPC streamer gebaseerd op LMS / Squeezelite. Ook een alternatief met Triode plugin werkt niet meer. Heel jammer en ook onbegrijpelijk dat vanuit marketing denken dit wordt gedaan. Er zijn natuurlijk wel alternatieven te bedenken maar het blijft jammer dat er nu toch weer veel complexere work-arounds moeten worden bedacht.

      Ik weet niet met welke achtergrond argumenten men dit heeft gedaan, maar klantvriendelijk is het allerminst.

    • #169399
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Helemaal mee eens! Ik stream al jaren – zoals de lezers van Alpha ook weten – en ik ben muziek juist meer gaan waarderen. Ja: soms is het behang, maar vaak genoeg luister ik heerlijk een avond muziek. Met volle aandacht. En de tracks die ík wil horen of wil ontdekken.

      Feit is wel: je moet er mee leren omgaan. Niet alleen maar de tablet in de hand en scrollen. Soms ook even de tablet of telefoon wegleggen.

    • #169439
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      De radiofunctie en genre is de manier om muziek te ontdekken op Spotify.

    • #169531
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Helemaal mee eens.Zo krijg je minder i.p.v. meer Premium abonnees. Ook in de Play Store zijn er velen die klagen over dit fenomeen. Heb ‘n link van jouw bericht geplaatst op ‘n message aan @SpotifyCares (Twitter) en gaan ze hun visie wijzigingen. Het is mij opgevallen dat het aanmelden via Facebook de applicatie beter functioneert. Je kunt zelf en ook Spotify de gebruikersnaam niet wijzigingen na inschrijving. Tidal met lossless compression is volgens de specificaties het ultieme. Maar vindt het jammer dat de keuze van Tidal beperkt is. Maar houdt er rekening mee dat je niet alleen High End apparatuur moet hebben en de luidsprekerboxen goed plaatst (liefst 1 mtr. vrije ruimte rondom) zijn, je moet dus echt de ruimte hebben. Als je naar instellingen gaat van Spotify en data / geluid op extreme zet is de weergave echt 5 sterren indien de opname ook perfect is.

    • #169543
      RuudRuud
      Deelnemer

      Inmiddels een prima oplossing gevonden: De plugin “Spotty” geïnstalleerd vanuit LMS en dan is de volledige functionaliteit van Spotify Premium weer beschikbaar. Ik moest wel de laatste versie van Daphile bijwerken. Maar dat ging vrij eenvoudig.

    • #169532
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      https://open.spotify.com/user/21ir52usgechkbxjei7rezbli/playlist/4WDuFO9RCiInjAla8sQXSx Hier een voorbeeld van de hoeveelheid tracks “Latin” Er zijn nog meer tracks op Spotify met dit genre. Er is volgens mij geen betere provider je vindt hier echt bijna alles. 😉

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×