donderdag, april 25, 2024

Advies 19volt voeding. Keces, Plixir, ???

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168843

      Beste forumleden graag jullie advies betreft een aan te schaffen 19v lineaire voeding.

      Recent heb ik mijn Innuos Zen mini en mijn Classe CDP-202 verkocht en een Aurender ACS100 hiervoor teruggekocht. Zelfs met de meegeleverde 19v schakelend stekkerblokje klinkt deze erg goed. Als dac gebruik ik een Luxman DA-250 en de bekabeling is de A2 serie van Ansuz (usb + powercord).

      Nu ben ik me aan het oriënteren op een lineaire voeding. De Aurender geeft aan dat deze draait op 19v en 3,41A. De Sbooster, Keces P3 en de Farad3 vallen dan met max 3A belasting af.

      Opties Plixir elite BDC en Keces P8, 1e leverbaar in 2 tot 8A versies en de P8 in een duo 4A of enkele 8A versie.

      Tijdje terug las ik (dacht ook hier op AAforum) dat dan de 8A wordt aangeraden omdat de 4A niet genoeg power geeft om body te geven aan de apparatuur.

      Advies en ervaringen alsjeblieft betreft de Ampere en eventuele nadelen.

      Multitest van de voeding hier door Jaap getest heeft me al opweg geholpen maar dit waren 12v 3A max versies op laag gebruik apparatuur als bv een switch of de max 1,5 A gebruik Mytek dac.

       

      Alvast dank voor je input, groet Kees

    • #171613

      Hallo Kees,

      De Ferrum Hypsos zou ik nog voor de shortlist suggereren.

      Wellicht dat een Plixir BAC een betere investering is dan een lineaire power supply. Je kan bij Plixir beide producten op zicht vragen, dan kan je vergelijken.

    • #171614
      ToonToon
      Deelnemer

      Kees

      19 V bij 3,41 A ofwel 65 Watt. Dat is nogal wat voor de Aurender.

      Meestal wordt de benodigde stroom nogal ruim ( tot een factor 3!) opgegeven.

      groet Toon

       

    • #171615
      Tom Tommd64Tom Tommd64
      Deelnemer

      Beste Oskamkees , ik heb de beste ervaring met een Pachanko Lesson (5amp) handgebouwd of met de veelzijdige Hypsos Ferrum. Klankmatig beter dan de eerder genoemde voedingen..

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×