zaterdag, april 20, 2024

Advies aankoop eerste netfilter (supra md-06?)

Weergave van 9 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168752
      DouweDouwe
      Deelnemer

      Hallo,

      Ik wil graag mijn eerste netfilter kopen voor mijn installatie. Ik werd door een dealer de Supra MD-06 aangeraden. Zijn er mensen met ervaring met de Supra stekkerblokken? Wat zijn eventuele alternatieven? Mijn budget is tot 200 euro. Is het met dit prijssegment überhaupt zinvol om hier in te investeren?

    • #170636
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Ik gebruik al jaren de MD06 voor tv gebeuren en sinds een tijd een MD06 MKIII voor audio met tevredenheid, aan de prijs ervan is het moeilijk beter te doen

    • #170637
      johnjohn
      Deelnemer

      Advies geven inzake netfiltering is lastig.goede filterwerking hangt af van je woonsituatie en componenten,maw is jouw stroomvervuiling hoog,verdraagt je setup filtering?voor de prijs hoef je de supra niet te laten,zeker een no brainer. Ikzelf gebruik een SNS plug van kemp.voordelen zijn de paralel filtering en de flexibele inzetbaarheid.

    • #170638

      Vraag om je hem een tijdje mag testen of mag retourneren na een maand.

      Het is altijd verstandig om een paar weken met de stekkerdoos muziek te spelen en dan de stekkerdoos er weer tussenuit halen om te luisteren welke situatie je voorkeur heeft. Als je dan constateert dat het stekker blok voor jou toegevoegde waarde heeft, dan hou je het en anders retourneer je het.

      Een alternatief in deze prijsklasse is de AudioQuest PowerQuest2, maar Supra staat ook bekend als degelijk.

    • #170641
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Douwe, ik heb afgelopen weekend de Furutech Clearline op proef. Kost 260 euro dus iets boven budget. Voor mij een aanwinst in mijn installatie. Zie ook de reacties bij schone stroom in het forum.

      Groet Egbert

    • #170647
      Jasper RoelofsJasper Roelofs
      Deelnemer

      Hallo Douwe, laat ik nou net met hetzelfde “probleem” zitten. Bij mij staat ook de Dynavox x7000 op de lijst. Voor mij is het van belang dat de ringtrafo’s in de sub en receiver “stabielere” stroom krijgen. Ik heb al een DC Blocker van ATL tussen mijn stopcontact en standaard stekkerdoos hangen. Het netfilter zou in de plaats komen van dit standaard stekkerblok. Kijk ook gelijk naar je stroomkabel. De combinatie van een afgeschermde stroomkabel in combinatie met de ATL heeft bij mij al wonderen verricht. Dit terwijl mijn set niet echt hifi is. Ik/wij (denk ik) horen graag wat je keuze gaat worden.

    • #170648
      Ger NotenboomGer Notenboom
      Deelnemer

      Ik ben in het bezit van SUPRA MD06/SP MK3 verdeelblok en SUPRA LORAD 2.5 1,0 M stroomkabel 4x en Supra luidsprekerkabel Quadrax Combicon afgemonteerd 2x3m.
      Bijzonder goed spul betaalbaar en overzichtelijk kwa spullen die verkrijgbaar zijn.
      Voor mijn stereo set was dit een grote stap vooruit ben er zeer tevreden over.

    • #170672
      Jasper RoelofsJasper Roelofs
      Deelnemer

      Ik heb zelf de knoop doorgehakt en voor een mooie prijs de audioquest powerquest 3 aangeschaft. Vandaag geïnstalleerd en viel mij op dat het wat scherper klinkt (ik hou er wel van). Eens kijken hoe het zich gaat ontwikkelen. Ik had eerst een normaal stekker ook via een DC Blocker aangesloten ivm een brom in de subwoofer. Deze er eerst uitgelaten maar de brom was weer wat meer te horen. De sub weer via de dc-blocker op de pq3 aangesloten.

    • #170673
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Hoi Douwe,

      Er zijn veel mogelijkheden om betere stroom te krijgen. Heb zelf Supra ook en een Supra lorad(geen filter). Moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil tussen deze 2 hoor. Wat voor mij wel erg goed hoorbaar was waren goede netkabels.

      Maar terug naar stroom,
      De Furatech is al eens benoemd. Zelf nooit gehad. 260,- euro

      IFI AC purifier, Heb er 2 in mijn systeem. Hoor helaas geen verschil met of zonder. Ik laat in mijn system omdat ze ook een piek beveiliging hebben. Dat voelt veiliger voor mijn systeem. 120,- euro

      Akiko Audio Tuning Stick AC mkIII, zit mijn systeem. Hier ben ik erg blij mee. Heb meer 3d beeld zwartere achtergrond meer dynamiek. Alles is wat ronder en daar door meer analoog als ik dat zag kan zeggen, wellicht iets minder micro dynamiek. Natuurlijk is dit mijn ervaring. Je weet nooit of dit in andermans systeem ook is. Maar je hebt 14 retour recht. 139,- (aandrader)

      Art Speak lineair filter van Louis Raatjes, Deze raad ik ook aan. Heb hem in mijn desktop systeem. Wat mij hier opviel was zwartere achtergrond meer dynamiek en meer detail.
      Prijs voor mij onbekend. Heb deze 2dehans gekocht (aanrader)

      Op de webwinkel van HIFI79 kan je nog meer goedkope optie’s vinden.
      Ludic Heimdall, Mistral W-4000 netfilter, FX Audio powerfilter FT-001
      Met deze ben ik dan niet bekend. De ludic Heimdall spreekt mij aan voor mijn Desktop systeem omdat je w kanten hebt die apart van elkaar uit en aan kan zetten.

      Je hebt ook nog opties als 2dehans kopen. Meer voor minder geld.

    • #170844

      Hier goede ervaring met het Ludic-Heimdall filter

Weergave van 9 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×