vrijdag, april 19, 2024

Advies gevraagd! Actief of passief luidsprekersysteem??

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168519
      TillieTillie
      Deelnemer

      Allereerst mijn complimenten voor de mensen van ALPHA-AUDIO. Ik ben als ”beginneling” de laatste maanden een paar avonden in de week bezig om alle reviews en forums door te lezen en heb in korte tijd aardig wat geleerd over de verschillende vormen van audio, super! Ik heb mij een beetje georiĆ«nteerd en ben nu aan het twijfelen tussen 2 verschillende systemen.

      1. Raumfeld stereo L
      2. Q acoustics 3050 speakers met losse versterker en streamer.

      Ik wil graag vloerstaande speakers, Spotify Connect, netwerk aansluiting t.b.v. streaming en een verbindingsmogelijkheid met de tv zodat het geluid van tv over de speakers hoorbaar wordt. Ook bluetooth/Airplay zou fijn zijn.
      Tot zo ver mijn wensen lijstje;-)

      Ik ben erg benieuwd naar jullie mening omtrent de losse versterker. Wat zou beter zijn, een versterker met alle opties ingebouwd, zoals de Yamaha R-N602 of een aparte streamer gekoppeld aan een versterker?

      Als er andere of betere opties zijn dan hoor ik het graag. Uiteraard zal ik nog ergens gaan luisteren, maar het is wel fijn om al een idee te hebben welke kant het op gaat. En misschien dat jullie me nu gaan vertellen dat ik helemaal op de verkeerde weg ben…..???

      Alvast bedankt voor de reacties!

    • #169328
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Een Raumfeld-systeem is niet uitbreidbaar. Het is ‘as is’ heel goed, maar je kan niets aanpassen. Dat kan een beperking zijn voor later.

      Een losse versterker met goede speakers kan je altijd later nog upgraden. Het geeft dus meer vrijheid.

      De Q Acoustics met een goede versterker en streamer zal echter ook snel duurder worden… Denk aan ruim 2000 euro. Minimaar 750 voor de speakers en 750 voor de versterker en 500 voor de streamer. Dan nog kabels…

    • #169335
      TillieTillie
      Deelnemer

      Dag Jaap, dank voor je reactie!
      Dat is inderdaad een behoorlijk verschil.
      Weet jij hoe de 2 systemen verschillen van elkaar qua geluidskwaliteit? Dit is uiteraard afhankelijk van de aansturing/versterker, maar misschien kan je hier iets over zeggen?

    • #169348
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Daar kan ik inderdaad echt niets over zeggen… dat ligt compleet aan de set-up.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×