vrijdag, maart 29, 2024

Advies gevraagd Lineaire voeding

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168631

      Beste lezers,

      Ik ben in het bezit van een Oppo UDP 203. Het meegeleverde powercord heb ik vrijwel direct vervangen voor een powercord van In-Akustik. Ik gebruik het toestel voor het kijken naar films maar ook voor het luisteren naar meerkanaals SACD’s in 5.1
      Hiervoor gebruik ik de analoge uitgang -6 stuks Audioquest Mackenzie- die verbonden zijn met mijn receiver, Yamaha Avantage RX-A3020.
      Mijn normale CD’s en 2-kanaals SACD’s speel ik af via mijn Denon
      DCD AE1520. De Denon kan namelijk geen meerkanaals SACD’s afspelen.
      Mijn vraag luidt of het zin heeft om de standaard voeding te vervangen voor een lineaire voeding van JVB-Digital (Oppo-store) de PSUPD voor Oppo UDP 203, kosten 500,- Euro.
      500 Euro alleen voor de voeding is veel geld in verhouding met de totale aanschafprijs, zeker als je dit niet vooraf kunt beluisteren/beoordelen. Ik vraag mij af of het kwaliteitsverschil opweegt tegen de investering. Daarbij komt dat de meningen op de diverse forums hierover verdeeld zijn. Voor mij staat hier tegenover dat ik de Oppo nog lang van plan ben te gebruiken. Ik koop niet steeds iets nieuws, omdat iets nieuws‘uitkomst’.
      Heeft iemand van jullie hier ervaring mee (lineaire voeding in Oppo 203) c.q. wat is jullie mening?
      Alvast bedankt voor jullie reacties.

      Groet,
      Michel.

    • #169923
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Je zou eens hier kunnen kijken
      https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-oppo-udp-205-uhd-player.3660/

      Het zou mij verbazen als jou 203 het beduidend slechter zou doen.
      Oppo maakt goede spullen

      Omgekeerd wat zou een lineaire PSU hier op kunnen verbeteren?
      Wat er zichtbaar is aan ongerechtigheden in de metingen ligt op een verschrikkelijk laag niveau.

    • #169925

      Beste Vincent,

      Bedankt voor je bericht/link. Ik heb het artikel met interesse gelezen. Indrukwekkend, maar de 205 is volgens mij toch echt een beter apparaat
      -op audiogebied- dan de 203. Maar daarom kost hij dan ook substantieel meer.
      Maar je zet mij wel aan het denken, dank daarvoor.

      Groet,
      Michel.

    • #169926
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Dit is een leuke, hier worden de resultaten gemeten van verschillende voedingen.
      Dat komt wat dichter bij je vraag
      Gemeten wordt zowel de analog out van de DAC, dat is wat je hoort tenslotte en de voeding zelf.

      https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/do-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

    • #169932
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Michael,
      Ik heb ooit deze upgrade voor iemand uitgevoerd.
      het verschil in geluid was niet te beoordelen omdat het daar de set niet naar was.
      Wel direct merkbaar is de sprong vooruit in beeldkwaliteit.
      Dit scheelt echt veel.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.