vrijdag, april 19, 2024

Albumartwork chronologisch tonen in de BluOS app.

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168512
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hallo Alpha Audio en forumlezers,

      Ik wil mijn muziekcollectie van mij PC overgaan zetten op een NAS (Synology DS216) en indien mogelijk wil ik daarbij de artiest/band mappen zo gaan benoemen dat de BluOs app (NAD M50) het albumartwork enigszins chronologisch op mijn tablet (iPad) toont.

      Bijvoorbeeld: de albums van U2: Boy (1980), October (1981), War (1983) enz. tot aan Songs of innocence (2014).

      Ik weet niet precies naar welke waarden (alfabetisch ?) de BluOS kijkt, om de albums te rangschikken en het albumartwork te tonen via de BluOS bedienings-app.

      Ik vermoed dat als ik het jaartal van het album als eerste vermeld en dan pas de titel van het album, dat dit gaat werken maar ik weet dat niet zeker.

      Dan krijg je albummappen structuur die dan zo benoemd zijn:

      U2 – (1980) Boy [FLAC]
      U2 – (1981) October [FLAC]
      U2 – (1983) WAR [FLAC]
      Enz.

      Zou u mij hierin kunnen adviseren of tips geven om dit voor de toekomst gelijk in één keer goed te doen ?

      Bedankt Mick.

    • #169280
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Mick,

      BluOS kijkt- net als ALLE andere streamres – naar meta-tags. Je zal voor deze manier van weergeven dus niet alleen de mappen moeten aanpassen, maar ook de meta-tags in de bestanden. Dat zal een GIGANTISCHE klus kunnen worden.

      Wat ik zou doen is het lekker laten zoals het hoort en op mappenstructuur gaan zoeken. Dat kan ook in de app.

    • #169281
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi Jaap,

      Bedankt voor je reactie, al die meta tags wijzigen is inderdaad een enorme klus.

      Ik ga gewoon verder zo als het is.

      Mick.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×