zaterdag, april 20, 2024

Audio Physic Tempo speakers en minimale ruimte

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168836
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Ik vroeg me af hoe kritisch de AP tempo speakers zijn mbt plaatsing en benodigde ruimte. Ik speel nu naar volle tevredenheid met de classic 5 (2-weg). Deze doen het erg goed in mijn relatief bescheiden woonkamer (3,5,x 8m). Het is een jaren 30 woning dus lang en smal. Mijn speakers spelen in de breedte ipv de lengte. Tussenafstand 2,2m en luisterafstand 2,75m. Speakers staan ca. 50 cm van de achterwand. Ik kan me voorstellen dat de tempo meer ruimte vragen gelet op de kastgrootte en grote bas woofer.

      Ik vraag dit omdat ik via via een hele mooie tempo set zou kunnen overnemen. Thuis eerst beluisteren is helaas geen optie.

      Alvast bedankt voor het meedenken!

    • #171547
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Guus,

      Dat is een heel erg lastige vraag om te beantwoorden. Welk type Tempo is het precies? Er zijn meerdere versies namelijk.

    • #171548
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Hoi Jaap,

      Gaat om de Tempo 25. Ik vermoed dat deze luidspreker wel wat ruimte nodig heeft in vergelijking met mijn classic 5…;-)

    • #171549
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Nou… ja en nee… aangezien je in de breedte speelt, heeft het laag wel de ruimte om weg te lopen; de basspeakers zitten aan de zijkant bij de Tempo 25. De speaker speelt wel groter én geeft meer energie af.

      Nu ken ik de Tempo wel een beetje, maar niet deze specifieke. En ik ken ook je ruimte niet. Het is niet heel groot. En als je al wat akoestische uitdagingen hebt, zou ik altijd eerst proberen. Dat raadt ik überhaupt aan. NOOIT een speaker zomaar kopen zonder eerst te proberen.

    • #171550
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Hoi Jaap, bedankt voor je reactie en advies. Ik neem het mee in mijn afwegingen.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×