dinsdag, april 16, 2024

Audio setup met versterker of met Roberts RS1/MS2?

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168688
      Michael AmbrozMichael Ambroz
      Deelnemer

      Hallo allemaal,

      Met veel plezier lees ik het forum en de website.
      Sinds enkele maanden ben ik bezig mijn stereo installatie uit te breiden.

      Op dit moment heb ik:

      – 1x Samsung HW-H750 (5 jaar geleden gekocht als soundbar+subwoofer in 1)
      – 2x B&O BEOLAB 6000 actieve luidsprekers (sinds november 2019)
      – 1x Marantz SR5013 versterker (sinds november 2019)

      Het idee was om de tv aan te sluiten op de versterker. Op de versterker zouden de Samsung en de B&Os aangesloten worden.

      Wat ik heb gemerkt is dat de Samsung niet te verbinden was met de Marantz (subwoofer is draadloos waardoor alleen de sounbar wordt aangesloten wat als “leeg” geluid klinkt.

      De B&O daarentegen waren wel te verbinden. Probleem hierbij was dat de B&O hun eigen versterkers erin heeft zitten. Ik heb toen per abuis de speakers opgeblazen (want 2 versterkers met elkaar laten spreken werkt niet).

      Ik zit nu te denken om de soundbar + subwoofer op de tv aan te sluiten (via HDMI) en met tv kijken dat te gebruiken.

      Voor audio streaming wil ik de B&O gaan gebruiken, via bijv. RS1/MS2 (2x aanschaffen dus).
      In dit geval is de Marantz SR5013 overbodig.

      Ik ben benieuwd of jullie nog tips/tricks hebben waar ik rekening mee kan houden.

      Idealiter wil ik alles via versterker laten lopen, maar dit lijkt mij onmogelijk – of heeft iemand een gouden tip?

    • #170297
      ToonToon
      Deelnemer

      Ambroz
      Ik heb onlangs mijn versterker via een optische kabel aangesloten op de TV.
      Een goed geluid met soms een zeer goede –heldere– kwaliteit.
      Een en ander natuurlijk sterk afhankelijk van de bron.
      Soundbar en subwoofer aansluiten op de versterker.

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×