dinsdag, april 16, 2024

Aux naar koptelefoon

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168621
      Bastiaan PrasaBastiaan Prasa
      Deelnemer

      Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum. Ik lees graag, luister veel muziek en speel nog meer zelf gitaar.

      Nu heb ik nieuwe boxen gekocht, Edifier R1280T, maar die bevat geen koptelefoonaansluiting. Kan ik verbinding maken tussen aux en koptelefoon? Zo ja, wat heb ik daar voor nodig?

      Hieronder een foto van de achterkant van de speakers.
      https://picscdn.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-67635253/fee_786_587_png/EDIFIER-R1280T

    • #169875
      jeezetjeezet
      Deelnemer

      Beste Bastiaan,

      De PC en aux-aansluiting op je foto is bedoeld voor een inkomend signaal (input), afkomstig van bijv. een versterker of pc. Een koptelefoon is echter een apparaat voor een uitgaand signaal (net zoals je speakers). Deze poorten zullen een koptelefoon dus niet ondersteunen.

      Mvg,
      Jeezet

    • #169876
      Bastiaan PrasaBastiaan Prasa
      Deelnemer

      Dank voor je reactie. Is er ook geen apparaat dat ik tussen de aux en koptelefoon kan plaatsen?

    • #169877
      jeezetjeezet
      Deelnemer

      Mogelijk bestaat er een soort van input-output converter, maar ik denk dat dit niet relevant is voor jouw situatie. De aux op je speaker is en blijft een bus voor inkomend signaal. Dat los je niet op c.q. verander je niet met een conversieapparaat. Echter, misschien bestaat er wel een stukje hardware dat iets voor je kan doen. Daarom: struin internet af om te bezien of er iets voor gemaakt is (ben benieuwd). Succes!

    • #169878
      Bastiaan PrasaBastiaan Prasa
      Deelnemer

      Ja, het kan inderdaad wel, maar dat is me toch te veel gedoe. (zijn onder meer filmpjes te vinden hoe ze dat zelf kan maken) Dacht erover om de speakers te retourneren, maar ze klinken goed, dus ik houd ze . Dan maar af toe het kabeltje verwisselen om met hoofdtelefoon te luisteren. Dat is ook gedoe. Maar ach. Bedankt voor je hulp.

    • #169879
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Als je niet van ompluggen houd , gebruik dan een schakelaar
      Voor de prijs hoef je het niet te laten

      https://www.allekabels.nl/audio-schakelaar/514/1039945/audio-schakelaar-stereo-tulp-3-weg.html

    • #169880
      jeezetjeezet
      Deelnemer

      Beste Bastiaan,
      Ongelooflijk wat ze al niet uitvinden zoals de autio-schakelaars waar Vincent naar verwijst.
      Maar ik zat ook nog aan iets anders te denken…
      Waarom per sé een koptelefoon gebruiken vanuit je luidsprekers…
      Aangenomen dat je maar één uitgang op je versterker (of PC) hebt waarmee je nu een kabel verbindt naar je luidsprekers, je kunt in die uitgang toch een splitter prikken zodat je er twee uitgangen van maakt? Eentje voor je luidsprekers, eentje voor je koptelefoon en klaar ben je 🙂

      Mvg,
      jeezet

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×