vrijdag, april 19, 2024

Driade Flow 405 vraagje

Weergave van 36 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168798
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Hallo,

      De Driade Flow 405 krijgt veel liefde van Alpha Audio en na wat inlezen staan deze ook vrij hoog op mijn lijstje. Spijtig genoeg zijn er maar weinig specs over gekend, de enige die gedeeld wordt is impedance… Zaken zoals capacitance, resistance en inductance gaat niemand waarschijnlijk weten maar weet iemand misschien de diameter van de kabel, uitgedrukt in AWG of mm²?

      Moest iemand enige ervaringen/vergelijkingen kunnen delen is dat ook enorm gewaardeerd. Ik begrijp dat de kabel een mooie brede en diepe stage neerzet maar ik ben een beetje bezorgd dat ‘neutraal’ misschien iets te neutraal voor mij is. Ik zou het spijtig vinden als de kabel nogal dunnetjes is qua tonaliteit en overbrengen van emotie.

    • #171225

      Dag Geert. De beste tip is om Driade te bellen of een mailtje te sturen met de vraag of je ze thuis kan proberen, dan weet je het zeker. Op basis van specificaties kan je niet afleiden hoe het klinkt in jouw set.

    • #171231
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Dag Martijn, bedankt voor de tip, dat kan ik misschien wel eens vragen. Ik heb al even met ze gemaild, ze hebben het zelf niet voorgesteld. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe gangbaar dat in deze contreien is.

      Ik ben ook nog wat andere kabels aan het bekijken en ben me vooral aan het inlezen/informeren op dit moment. Men kan niet alles gaan beluisteren en me verdiepen in het ontwerp en de filosofie is, voor mij alleszins, een deel van het plezier. Ik besef zeker dat specs niet zeggen hoe iets klinkt maar ze bevredigen wel mijn OCD en geven me een bepaald kader om de zaken te plaatsen. Over de Flow 405 is eerlijk gezegd weinig te vinden buiten wat op de site van Driade staat en wat Christiaan Punter en Jaap geschreven hebben. Ik had hoop om hier eventueel enkele ervaringsdeskundigen te vinden.

    • #171232
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Hoi hoi, je hebt altijd recht op retour minimaal 14 dagen. Betekend wel dat je betaald en in 14 dagen retour kan sturen. De vraag is of 14 dagen genoeg om te horen of de kabel goed is voor je systeem.

    • #171240
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Bedankt voor de info, je hebt gelijk, dat is Europees herroepingsrecht als ik me niet vergis. Nu, ik ga geen 5 kabels laten afkomen en 4 terugsturen, dat lijkt me niet correct. Wanneer ik een exemplaar bestel zou ik toch 80% zeker willen zijn. 14 dagen is inderdaad niet veel, weekje inspelen en weekje wat proberen te luisteren is dat dan waarschijnlijk.

      De kabels doen me trouwens een beetje aan Audience Au24 SE denken qua ontwerp en in de reviews zie ik ook wel overeenkomsten terugkomen.

    • #171247
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Ik heb hier veel lol aan
      https://audiotweaks.nl/duelund-audio-cables/

      Tja moet je smaak zijn. Niet shielded ect…

    • #171248
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Die Duelund kabels ben ik links en rechts op diverse fora ook al tegengekomen. Reproductie van een oude kabel als ik me niet vergis. Kan wel interessant zijn, ik ga me er wat verder in verdiepen.

    • #171249
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      ik heb aardig wat kabels gehad. Duelund zijn tot nu toe gebleven. Hebben wel wat tijd nodig om in te branden… Hoop dat ik nu niet iets zeg wat raar klinkt.. 🙂 Er zijn veel trollen onder stenen.. hoop dat ze daar blijven.

      In het begin klinken een beetje “Scherp/schel” Maar na wat uurtjes(dagen) gaat dat weg.
      Kabels zijn ook zeer betaalbaar.

      Veel succes met je zoektocht. Als in de buurt van Utrecht woont. Kan je ze testen met een onderpand in gelijke waarde. Heb al eens iets niet terug gehad. Maar ik deel graag.

    • #171251
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Bedankt voor het aanbod maar ik woon niet in de buurt. De prijzen zijn zeker interessant om eens te proberen, met de huidige benzine prijzen zijn ze misschien goedkoper dan een 2 ritjes op en af naar Utrecht 🙂

      Welke kabel van het Duelund aanbod zou je aanbevelen? Op het eerste zicht zou ik voor de DCA12GA gaan maar de DCA16GA lijkt de populaire keuze dus misschien voor dual DCA16GA gaan dan best?

      Als ik zo een beetje lees lijken deze kabels het vooral klankmatig goed te doen (tonaliteit, timbre, …) maar minder qua presentatie en vooral het weergeven van diepte.

    • #171266
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Je kan [email protected] Mailen voor advies. Piet is een prima vent 🙂 en zal je goed informeren.

      Ik zelf heb de DCA12GA. Deze werden me aangeraden. Ik nooit naar DCA16GA geluisterd.

      En elke kabel heeft goede en minder goede eigenschappen. Het is waar je voor kiest. Als je alles goed wilt hebben gaan we denk ik over een hele andere prijs praten.

      Ik heb ook de Akiko Audio Tuning Stick Universal mkIII op mijn kabels zitten. Helaas maakte dat niet erg groot verschil. Maar ik heb ze te lang getest en konden niet meer retour. Ik heb ze er gewoon op laten zitten. Ze deden niks verkeerd.

    • #171275
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Ik begrijp dat er meestal compromissen moeten gemaakt worden, het is een kwestie van de juiste te zoeken voor jezelf. Prijs is zeker geen garantie op beter, ik heb een paar dure kabels op het oog maar ik ga even afwachten of ik die ergens tweedehands, demo of einde reeks kan kopen.

      Er zijn alvast wat metertjes Dual DCA12GA onderweg, voor die prijs moet ik ze eigenlijk eens proberen. Ik heb wat extra genomen om een RCA van maken, heb nog wat neutrik profi plugs liggen…

      De flow komt er mss ook nog wel eens om te testen, EWA LS-40 of LS-80 van Colin Wonfor zijn ook nog betaalbare kabels waar ik benieuwd naar ben.

      Bedankt voor de respons Tom & Martijn.

    • #171276
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Goed om te horen! Hoop dat je veel plezier van de DCA12GA hebt! Ik vind super fijn!

      Als het niks is en je maakt er interlinks van. Laat me even weten of dat dan wat is.

      Zelf ga ik binnen kort een netkabel maken hiervan. Weet nog niet precies welke stekkers en of ik een 6 voudige kabel maak. Dus 2 draden per pool en 2 aarde.. en dan handmatig kopertape om de kabel doe voor de shielding… ect ect.. veel ideeen!

      Fijne avond

    • #171302
      Michael MoesmanMichael Moesman
      Deelnemer

      Sinds 18 maanden gebruik ik de Driade Flow 405 in mijn set. Ik heb de afgelopen 30 jaar al heel wat speaker kabels gehad maar dit zijn eigenlijk de eerste kabels waarbij ik niet het gevoel heb op zoek te moeten naar iets anders. Het klopt allemaal gewoon en dan vergeet je dat ze bestaan. Heerlijk! Bovendien is de prijs zeer aangenaam t.o.v. de andere kabels die ik heb gehad. Overigens heb ik ze wel eerst thuis mogen proberen. Dat was geen enkel probleem.

    • #171304
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Dat zijn lovende woorden, ik ga ze waarschijnlijk ook wel eens proberen en hoop dan hetzelfde te kunnen zeggen. Bedankt voor de reactie.

    • #171305
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Geert

      Je kunt je kabels bij audioBTQ laten inbranden middels een kabelcooker Dat kost je iets van €35 , maar dan zijn ze gelijk op luister niveau .

      Groetjes
      Lotte

    • #171306
      Joost A.Joost A.
      Deelnemer

      Ook ik heb uiteindelijk gekozen voor de Driade Flow 405 en ik kan je zeggen….ik ben zéér kritisch als het gaat om kabels. Als je deze kabels eenmaal in je set hebt, hoef je NOOIT meer iets anders!! Vergeet al die zogenaamde superkabels van tot wel duizenden Euro’s!! De Driade FLow 405 verslaat ze allemaal en dat voor een relatief lage prijs. De 405 laat gewoon alles zonder weerstand, kleuring of andere artefacten horen waar jouw set toe in staat is: holografie, snelheid, dynamiek, lucht, focus, controle transparantie, vloeiend (mid)hoog, prachtig gedefinieerd (sub)laag en ga zo maar door. Het is echt ongelooflijk wat die kabel (eigenlijk niét) doet. Niet voor niets de referentiekabel van The Alpha Audio. En geloof me…die gasten zijn ook kritisch! Veel succes met je keuze…..

    • #171307
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Voor weinig meer koop je een luidspreker kabel van Chord . Deze is proef ondervindelijk beduidend beter dan de driade flow .

    • #171308
      Joost A.Joost A.
      Deelnemer

      “Een” luidsprekerkabel van Chord? Weet je hoeveel ze er hebben? Als je echt een serieuze bijdrage aan de discussie wil geven, zou ik op zijn minst het type even noemen…..

    • #171309
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Ik heb de Chord signature xl luidspreker kabel en van deze serie ook de interlinks . Ik heb de Driade gewoon 1 op 1 vergeleken Chord , en de kabels van Chord klinken gewoon beter op onze set . Later veel meer horen . Wellicht dat dit bij jou set anders uitpakt . Maar om generaal te stellen dat Driade de hemel op aarde is , klopt niet .

    • #171310
      Joost A.Joost A.
      Deelnemer

      Misschien moet je proberen mijn berichtje over de 405 iets anders te interpreteren Lotte. Ik geef gewoon “mijn” mening en enthousiasme. En zoveel mensen zoveel meningen, toch? En ik eindig met “succes met je keuze”, niet met “succes met je aankoop van de 405”. Oftwel, ik laat de keuze aan iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp en dring niks op.

      Voor hetzelfde geld kan ik óók stellen dat het niet klopt dat jij stelt dat de Chord Signature XL kabels beter zijn dan de Driade. Als we zo blijven reageren, komen er hier tientallen berichtjes van mensen die zeggen dat HUN kabels weer beter zijn dan jouw Chord enz enz. Lijkt me wat vervuiling van het forum dus daarom ga ik nu weer lekker luisteen en stop deze discussie met je. Ciao en fijn weekend alvast!

    • #171311
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Beste Joost

      Als je mijn reactie goed hebt gelezen, kun je zien, dat ik heb gezegd, dat de Chord signature xl serie op ONZE set beter klinkt dan de Driade . Niet dat het DE beste kabel is . Veel plezier met het muziek luisteren.

    • #171312
      Joost A.Joost A.
      Deelnemer

      En zo is het…als alles overal hetzelfde klonk, zou onze hobby niet bestaan 😉

    • #171313
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Kabels zijn per definitie component ,smaak en budget gevoelig . Waarbij ik wil opmerken, dat duurder zeker niet altijd beter is . Het beste advies is, om gewoon te gaan testen , en kijken wat voor iemand in zijn of haar situatie het beste is en past .

    • #171314
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik zweer bij mijn q-link kabel van de Gamma. Als je deze kabels eenmaal in je set hebt, hoef je NOOIT meer iets anders!! Vergeet al die zogenaamde superkabels van tot wel duizenden Euro’s!! De q-link laat gewoon alles zonder weerstand, kleuring of andere artefacten horen waar jouw set toe in staat is: holografie, snelheid, dynamiek, lucht, focus, controle transparantie, vloeiend (mid)hoog, prachtig gedefinieerd (sub)laag en ga zo maar door.En dat voor ongeveer een Euro de meter………Op mijn set.
      Free Ukraine………..

    • #171315
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      <i>Ik zweer bij mijn q-link kabel van de Gamma. </i>
      Ik vrees dat je de kabels van Praxis zwaar onderschat.
      Die geleiden namelijk elektriciteit op een geweldige wijze.
      Daar kan niks tegenop behalve (geheimtip) de kabels van Hornbach.
      Daar gaan de elektronen met ongekende discipline doorheen.
      Niks time smear, zoals bij Gamma. Aanrader.

    • #171316

      Mijnheer Kruik: graag on-topic blijven. Reageren mag, met respect voor anderen. Reaguren zijn andere websites voor. (Waarbij de reactie van mijnheer Kars grappig is, maar de discussie kan laten ontsporen als je niet oppast.)

    • #171317
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Moderator u heeft helemaal gelijk. Maar ik kon ‘t niet laten. Helaas vergeten sommige mensen wat echt belangrijk is. Vervelende waarheden zijn niet populair: Te veel geld, luxe en tijd om te zeveren over een ‘stukkie’ koper. Inderdaad de heer Kars was nog grappiger dan ik. Nogmaals excuses. Joost en Lotte gingen ook niet bepaald ‘respectvol’ met elkaar. Misschien ook even aanspreken……..

    • #171319
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Moderator u heeft weer gelijk. Maar als twee adults gaan ‘kleuteren’ wie de grootste (lees beste kabel) heeft dan is de verleiding te sterk. Voor de duidelijkheid, audio heeft mijn interesse. Ik heb veel in dit forum geleerd. Ik had nul verstand van audio en muziek.Daarom kom ik graag in dit forum. Maar soms moet ik zo lachen….

    • #171320
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Martijn

      Het ging mij niet over wie de beste kabel heeft Ik heb helemaal niet beweert , dat mijn kabel beter is dan van wie dan ook , ik heb alleen maar aangegeven dat er meerdere kabels zijn waaronder die van Chord , en dat ik daar goede ervaringen mee hebt . [verwijdert wegens onnodig beledigen]

    • #171321
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Bedankt allen voor de reacties, het staat ieder vrij om zijn mening te geven over het onderwerp, zo lang het maar met wederzijds respect is. Ik begrijp vooral dat iedereen heel tevreden is met zijn of haar kabel, dat lijkt me het belangrijkste, niet?

      Voorlopig ben ik zelf nog altijd aan het wachten op de WBT connectors, banaan is binnen maar spade nog niet, eind April zeggen ze.

      Moest het nog kriebelen na de duelund komt er mss wel een paar driade flow, ze zijn betaalbaar en krijgen toch vooral lovende woorden. Heb nog wat duurdere kabels op het oog, onder andere Chord Epic XL, maar die ga ik waarschijnlijk niet nieuw kopen, eerder als ik ze eens tegenkom tegen een prijsje.

    • #171322
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Geert

      Ik hoop dat je tussen al het gekissebis door een kabel vind die bij je past , en waar je blij van wordt .onze audio hobby is een mooie , waar zin en onzin soms dwars door elkaar lopen . Mijn advies is, blijf dicht bij je zelf en verlies je niet in je hobby , en geloof alleen je eigen oren , en neem op basis daarvan je eigen beslissing die passend is binnen je mogelijkheden en je budget . Al vast Veel plezier toegewenst met je aankoop .

      Groetjes
      Lotte

    • #171325
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb dit draadje even gemist omdat het bijzonder druk is geweest afgelopen week. Het doet me eerlijk gezegd pijn om te zien dat het nodig is te modereren op Alpha Audio. Dat doen we nagenoeg nooit en is ook bijna nooit nodig geweest de afgelopen 15 jaar. Ik zou het écht bijzonder jammer vinden als dit de trend gaat worden. Als dat het geval ik, gaat het forum gewoon op slot; het kost te veel tijd en moeite om het dan bij te houden. Ik stop die tijd en energie liever in content.

    • #171414
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Ok, een dikke 3 maand en 2 leveranciers later heb ik dan toch plugs op de kabel en een 2-tal weken luistertijd. De kabel is wat moeilijker te bewerken omwille van de katoenen mantel maar hij is dun, flexibel en makkelijk om discreet weg te werken.

      Naar mijn ervaring op mijn set speelt de Duelund dual DCA12 kabel, in vergelijking met Chord Clearway, vooral op tonaliteit en timbre. Macro-dynamiek is naar mijn indruk ook een verbetering maar dat kan slechts een indruk zijn. Wegens verschillende dikte in kabel en andere positie op de volume regeling is dit moeilijker te bepalen voor mij. De kabel moet zeker inbranden, er zitten zeer harde randjes aan de klank als die juist nieuw is en soms heb ik de indruk dat er na 2 weken nog steeds een randje zit aan instrumenten zoals saxofoon, piano of gitaar. Voor elektrische gitaar kan dit nog wel een leuk effect hebben maar op sax doet dat een beetje pijn. Nu, klankmatig is dit zeker een leuke kabel die ik kan appreciëren en ik begrijp ook waarom die enige aanhang heeft.

      Waar die minder op scoort, op mijn set dan toch, is de presentatie. Alles blijft min of meer tussen de speakers. Het gaat er occasioneel wel eens buiten, zoals bvb de eerste aanslag bij “Come Away with Me” van Norah Jones maar niet zo ver als gewoonlijk. De setting is dus meer intiem, dit werkt wel voor sommige muziek maar ik vind het zo ook moeilijker om de verschillende instrumenten te onderscheiden. Er is wel wat diepte maar omdat alles zo dicht op elkaar staat komt de presentatie mij wat rommelig over. De Chord is meer open, luchtiger en meer detailrijk naar mijn indruk. Qua tonaliteit en diepte misschien minder maar ik kan wel beter alles plaatsen en het geheel geeft een ruimtelijker gevoel.

      Voorlopig mag die er tussen blijven, maar ik wil toch nog wel eens iets anders proberen, wss iets van Chord. Eigenlijk heb ik het niet zo voor Chord, net zoals bvb Audioquest is dat voor mij 1 van de merken die vooral praatjes verkopen. Maar, naar eigen ervaring met Chord kabels, moet ik toch toegeven dat ze zich wel onderscheiden van de concurentie op hun prijspunt. De rode draad voor Chord is open en luchtig volgens mij, ik hoop dat daar nog wat gewicht in tonaliteit en beter timbre en textuur bijkomt als je naar Epic XL of Signature gaat.

    • #171416
      Lotte —Lotte —
      Deelnemer

      Hoi Geert

      Ik heb de Grim interlink naast de Chord signature xp gehad . De Chord lied duidelijk meer horen dan de Grim . Dat Chord vooral bla bla doet ( marketing ) herken ik niet . De Chord was wel gevoleig duurder . Maar je krijgt er ook veel voor terug . Maar uiteindelijk moeten jou oren en portemonnee de doorslag geven .

    • #171419
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Chord is geen Bla Bla merk… heb gisteren een uur met de enigneer aan de lijn gehangen vanwege de speakerkabeltest. Geen bla verhaal… gewoon een prima vent met nuchter verstand.

    • #171424
      Dewit DewitDewit Dewit
      Deelnemer

      Dit draadje heb ik met veel interesse gevolgd!
      Ik heb als speakers een paar ATCscm19 monitors met Driade Flow 405 speakerkabels.
      De versterker is een meer dan 20 jaar oude voor/eind combinatie van Chord elctronics.

      De ATC speakers en de Driade Flow 405 kabel heb ik nog geen half jaar in gebruik(ATC speakers een maand eerder) dus ze moeten nog eventjes inspelen…
      Ik hoor nu een heel ander geluid: Rust met een heel apart dieptebeeld, niet alleen het gewone dieptebeeld dat is er ook, maar ook een soort into your face geluid, smooth niet opdringerig.
      De Driade kabel laat deze combinatie zichzelf zijn.

      De ATC met Driade klinkt nu al ruim beter dan de combinatie met de B&W805d3, en dan heeft de ATC een hele ruime inspeeltijd nodig, hoe lang dat bij de
      flow is weet ik niet.

    • #171426
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Bedankt voor de bijdrage ivm de flow kabel, mooie speakers trouwens die ATC’s.

      Ivm Chord heb ik me misschien verkeerd uitgedrukt maar het punt was dat die wel degelijk iets bijbrengen. Of het past zal misschien aan de set liggen. Ook leuk dat de Epic XL en de Flow bij in de test zaten trouwens. Ik had al wel verwacht dat de Epic XL de fun factor wat omhoog tilt, de Signature XL is de meer neutrale lijn volgens mij.

      Wat betreft de Duelund, de laatste harde randjes zijn er wel af ondertussen en het was allemaal wat rustiger geworden maar nog steeds een beetje nerveus geluidsbeeld. Dan heb ik de RCA gewisseld, van een Wireworld Eclipse Silver naar een Chord Shawline en ineens was alles in balans. Mooi rustig geluidsbeeld, diep, iets breder en vooral rustiger, vloeiender. Ergens moet daar toch een mismatch gezeten hebben, waarom, geen idee. Ik heb daarna nog eens de luidspreker kabel terug met de Chord Clearway gewisseld en die wilde ik er eigenlijk onmiddellijk afhalen. Klonk dunnetjes en soms zelfs kunstmatig in het hoog in vergelijking met de Duelund. Momenteel klinkt het allemaal heel goed, er zijn nog wel wat puntjes die beter kunnen maar voor het geld is de Duelund wel een aanrader.

    • #171295
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Hoe zijn de DCA12GA nu?

    • #171296
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Ik heb ze liggen maar ben nog aan het wachten op WBT plugs die ik op 14/03 besteld heb dus kan er nog niet veel van zeggen.

      Voor RCA kan je best iets anders dan neutrik nemen of de DCA16 mss want die 12 is een beetje onhandig, zeker met die Neutriks. Die katoenen mantel maakt het ook niet prettiger om netjes af te werken. Ik ga mss nog eens met andere plugs proberen.

      Ik ben trouwens net nog een unshielded RCA aan het proberen, een Mogami 2803 met Neutrik plugs. Dat is ook een aanrader voor het geld eigenlijk. Moet wel ingespeeld worden, klinkt hard en ruw aan de randjes als die nieuw is maar dat gaat weg.

    • #171297
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Okay! Laat maar weten wanneer je deze als speaker kabel hebt geprobeerd. Ben erg benieuwd.

      Ik wist niet dat mogami ook unshielded was.

      Heb zelf van de week de Grimm tpr(interlink) kabel besteld voor mijn hoofdtelefoon setje.

    • #171298
      Geert M.Geert M.
      Deelnemer

      Je hebt gelijk, ik was mis over die unshielded, daar zit nog een koperen shield in die mogami…

    • #171318

      Ik heb er over nagedacht om de anderen ook aan te spreken, maar gezien het verloop van de discussie waren zij al weer ‘op goede voet’. Het zou mosterd na de maaltijd zijn.

      Voor de helderheid: dit forum op Alpha Audio is bij uitstek de plek om ‘te zeveren’ over een stukje koperdraad. Iedereen mag dat bijzaak vinden, dat is het goede recht van de lezer, maar dan is mijn advies om de discussie te laten voor wat het is en onderwerpen te selecteren die wel binnen je interessegebied vallen.

    • #171323
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      [verwijdert wegens onnodig beledigen] Het ging mij er niet om wie de beste kabel heeft. Ik heb helemaal niet beweerd, dat…..En dat ik dat daar goede ervaringen mee heb. [verwijdert wegens onnodig beledigen]
      Nee, ik had u inderdaad niet goed begrepen. Hoe kon ik?

    • #171324

      Ik adviseer je om die neiging te onderdrukken.

    • #171415

      Misschien toch de Driade Flow kabel eens proberen? Geen randjes, ook niet als ze nog niet ingespeeld zijn.

Weergave van 36 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×