vrijdag, april 19, 2024

Even voorstellen

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168793
      Marco LeeuwenMarco Leeuwen
      Deelnemer

      Hi,
      Ik zal me ook maar even voorstellen is wel zo netjes. Mijn echte naam is Marco ben 54 (en doe miep miep na ? ja zo oud) ben heel lang in de IT werkzaam geweest en van beheer, systeem/netwerk design en programmeren van cisco routers, dus een echte IT nerd. Nu werk ik samen met mijn vrouw om bij bedrijven hun processen in kaart te brengen en mag ik nog op een iets kleinere schaal de IT nerd uithangen. Vandaar dat mijn netwerk hier iets anders in elkaar steekt als bij de meeste van jullie. Mijn hobby’s zijn computers, fotografie, koi’s en muziek.

      Ik heb altijd al een voorliefde voor muziek gehad mede door dat ik vroeger tegenover de sony in vianen heb gewoond had ik al gauw een muziek installatie (containers waar wat mee was werd de inhoud door de douane vernietigt met de moker en als je dan meehielp met aangeven en de dozen een beetje handig draaide bleven sommige dingen redelijk heel)
      Later heb ik van mijn spaarcenten en een beetje hulp van mijn auders een alles in 1 installatie van panasonic gehad en galmde de muziek van Kiss, Steel Pulse en Donna Summer door mijn slaapkamer.
      Toen ik eenmaal de oude grote boxen van mijn vader kreeg ben ik overgegaan op losse onderdelen Alles van Akai op een dat vond ik helemaal geweldig ik had echt alles los voorversterker, na versterker, timer, equlizer, bandrecorder, etc drie akai cubes vol en alles ging aan op 1 knop op de timer.
      Maar ja dan ga je samen wonen in een piep klein flatje, daar passen geen grote boxen in dus na wat omzwervingen heb ik 2e hands redline b&o luidsprekers gekocht (dat waren schermen die je aan de muur kon hangen) en omdat ruimte schaars was in dat kleine flatje moesten de akai cubes op een gegeven moment het veld ruimen en ben ik helemaal overgestapt op B&O uit mijn hoofd was het de 5500 serie mooie designd door Jacob Jensen (vinden wij beide mooi).

      Toen we eenmaal verhuisde naar een wat ruimere flat heb ik mede onder druk van mijn vrouw de potlood puntjes van B&O gekocht samen met een de AV5 van hetzelfde merk (een tv met cdi speler)
      en toen de mp3 werd uitgevonden had ik al snel een computer erbij waar mijn muziek collectie op stond. Ik ben toen bijna een jaar bezig geweest om al mijn vinyl en cd’s over te zetten naar mp3.
      Toen Sonos op de markt kwam ben ik die dingen overall gaan neerleggen wat een uitkomst. Met de verhuizing naar een bedrijfspand kregen we ineens een idioot grote woonkamer en daar van die potlood puntjes was lachen ze werden direct gedegradeerd tot goedkope luidsprekertjes die ergens in de hoek ook nog wat stonden te rotzooien heb nog wel een sub erbij gehad en daar werd het iets beter van maar het resultaat was dat ik overall losse boxjes bij ging zetten. voor ruimtes als de badkamer en slaapkamer ed. liep ik tegen Piega luidsprekers aan van die kleine mini speakers maar man wat een geluid kwam daar uit achter een sonos AMP en klaar.

      De woonkamer was mij echter een doorn in het oor en ik had al is de b&o beolab 5 gehoord en die vullen de ruimte heel er goed met geluid zonder dat het hard hoeft te gaan maar pfffff wat een geld. Dus ben nog lang op zoek geweest naar andere luidsprekers en ik ben fan van B&W maar die waren allemaal te directioneel plus erg groot, ben getrouwd en dat wou ik ook graag blijven onder de brug slapen is niet wat?. Uit eindelijk kwam mijn vrouw met de suggestie om de beolabs maar is neer te laten zetten om te luisteren en die zijn nooit meer de deur uitgegaan. Maarja zoveel geld dan wil je wel dat ze op zijn best klinken alleen en sonos die ze aanstuurt gaat het niet worden. Dus een losse dac de metrum HEX. Sonos laten ombouwen door Magna Hifi en klaar. Jammer maar helaas, ze hadden me verteld dat als je er nou een iets beter interlinkje en een stroomkabeltje aan maakt klinkt het beter. “Ja right” het interlinkje snapte ik nog wel maar een stroomkabel er ligt 50 meter installatie draad en die laatste meter moet uitmaken??? Toch maar geprobeerd en ze hadden gelijk en ik laat dat altijd mijn vrouw bepalen of er verschil inzit en want ik wil het graag dat zo’n duur kabeltje beter klinkt maar die hoorde het ook. Dus op zoek naar de beste kabeltjes, nou kan ik je vertellen dat interlinkjes van 6meter niet leuk zijn om te kopen (de beolabs zijn actief en staan 10m uit elkaar) dus goed ingelezen veel korte kabeltjes geprobeerd en ze zelf gemaakt. Dus nu heb ik kryogeen geharde kabeltjes van zilver met een active shielding hahahaha een jaar daarvoor had ik je voor gek verklaard als je daar over was begonnen.

      Overal betere stroomkabels aan alleen bij de beolabs ging dat niet goed als je daar het stroom kabeltje ziet dan ziet dat er heel goedkoop uit maar een “betere” stroom kabel eraan resulteerde in een geluid dat leek als of je een deken over de boxen had gegooid. Ook dingen als audiofiele stekkerdozen en filters moet ik niet ergens in het stopcontact douwen want dan krijg ik onmiddellijk het deken effect.

      Nu ben ik bezig om de streamer te veranderen (zoals je misschien al gelezen hebt) en wacht met smart op de sonnet Pasithea. En daarna………… en zo blijf je bezig met deze hobby

    • #171604
      carlocarlo
      Deelnemer

      Hoi,mijn naam is Carlo en ik ben een groot muziekliefhebber van heel veel genres: klassiek, dance, hardrock, wereldmuziek in alle vormen, jazz, country, ..ja, wat eigenlijk niet? Vooral latin en Afrikaanse muziek heeft mijn interesse omdat ik een fanatieke salsa/bachata danser ben. Ik heb in de woonkamer Dynaudio focus 50 luidsprekers staan en een Pioneer LX800 DVD speler en in mijn werkruimte staan de Adam Column luidsprekers, Marantz SA11 3 SACD speler en Musical Fidelity KW 500 versterker. Mijn oude installatie (Meridian 502/557/506.24, Technics SL1210 MK2 + Audio Physic Tempo VI luidsprekers) staat er ook nog, gekoppeld aan mijn computer. Ik speel in de huiskamer vooral via streamingsdiensten en in mijn werkruimte vooral CD/SACD materiaal, heb heel veel muziek op CD die niet elders te vinden is en waar ik nog steeds van geniet. Tenslotte draait het om de muziek en is de installatie bijzaak…al is het wel heeel fijn als het mooi klinkt! En dat doet het!

    • #171605
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Hoi Carlo,

      Welkom, interessante en uitgebreide verzameling apparatuur heb je!

      Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Tempo VI speakers? Ik bezit nu de classic 5 en ben erg tevreden over deze kleine zuil luidspreker van Audio Physic. Ik droom stiekem al over een upgrade binnen het gamma van AP. Hebben de Tempo speakers veel ruimte nodig?

      Groeten, Guus

       

    • #171606
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Welkom Marco!

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×