vrijdag, maart 29, 2024

even voorstellen Jan

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168446

      sinds kort heb ik een nieuwe audioset:
      Luidsprekers Piega Classic 60.2
      T+A PA2500R versterker
      T+A MP2000R streamer en cd speler tuner DAC

      Met deze streamer zou het mogelijk moeten zijn om native DSD af te spelen via een computer met Foobar of J.River. Er zit in deze streamer een door T+A zelf ontwikkelde DSD DAC die via de USB aan een computer gekoppeld moet worden. Het lukt mij om af en toe een kort stukje DSD af te spelen, het klinkt geweldig, maar telkens verliest de streamer het contact met de computer en schakelt dan terug naar PCM. Als er DSD audio op een PCM ingang binnekomt is er uiteraard geen geluid. Ik moet dan Foobar of J.River opnieuw opstarten om weer 1 minuut soms 5 minuten van DSD audio te kunnen genieten, alvorens de streamer weer terugschakelt.
      De software en drivers zijn alles van de laatste versie.
      Weet iemand wat ik verkeerd doe?

    • #169040
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Jan!

      Welkom op het forum! Mooie set zeg! Heb een paar keer dit systeem gehoord… erg open en vloeiend. We gaan hem binnenkort ook testen. Wellicht kunnen we dan feedback geven.

      Vriendelijke groet,

      Jaap

    • #169044

      Hallo Jaap,

      Ik ben er ook ontzettend blij mee, de Piega en de T+A passen ook erg goed bij elkaar.
      Ik heb nu na een paar dagen prutsen op de computer ook eindelijk native DSD audio aan de praat gekregen met Foobar én met J.River. Het is nog te vroeg om te zeggen of het nu veel beter is dan PCM 24/192, maar het klinkt in ieder geval ontzettend goed.
      In het december nummer van het tijdschrift Music Emotion komt mijn installatie ook te staan, ze zijn bij mij op bezoek geweest, ik ben heel benieuwd wat zij erover schrijven, helaas had ik toen native DSD nog niet werkend.
      Volgende week vervang ik nog de standaard XLR kabel door de Wireworld Eclipse 7, de standaard kabel is ook net te kort.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.