dinsdag, april 16, 2024

even voorstellen WilcoVx

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168430
      WilcoWilco
      Deelnemer

      (ook nogmaals na de crash) 😉

      Ik kom hier al langere tijd wel eens langs om de interessante artikelen/video’s te zien en mijn commentaar te geven.
      Ook mocht al eens een ‘thuis-tester’ zijn met de Oppo HA-1 & PM-1 DAC/headphone set.

      Sinds eind jaren 80 aan de HiFi.
      In ’88 en ’90 de Firato nog bezocht en in ’96 de eMotion (o.i.d.) en De Doelen Hifi Show, in 2011 ook naar de AV-Nu Utrecht geweest.
      Sinds 1996 aan de Apple Mac.
      Het gebruik hiervan als afspeel-apparaat voor multimedia is in 2012 uitgebreid met het overzetten van het grootste deel van mijn CD’s naar ALAC formaat.
      (verzamel / best of… / singles)
      De gewone albums, die ik ook nogsteeds wel eens koop op CD, speel ik nog af via de BluRay-speler.
      [de Asus O!play mediaplayer deed het net niet goed genoeg voor mij, de Mac software is beter te doen]
      Heb zelf nooit ook maar 1 nummer gekocht in iTunes, pas met het kunnen kopen van albums/nrs in FLAC daarmee vol aan de gang gegaan. 😉

      Merken door de jaren heen…
      Kenwood sets, + Wharfedale 425.
      Rotel 970/950 serie + Tannoy profile 636.
      (16 jaar gebruikt, Tannoy altijd beter geluid!)
      Teac 500 set + MA Silver1, Onkyo surround-receiver.
      Arcam 280 avr + Pioneer DVD / Philips Bdp9100 + Kef iQ5se surround set.
      CambridgeAudio 350A + 651BD + Tannoy RevoSign dc4.
      DAC’s: Cambridge DacMagic, Schiit Bifrost, iFi Nano idsd, Ti-BB pcm9211-5101 in Yamaha.
      Kabels: simpele Oehlbach Ixos Qed Belkin.

      De huidige set is nu dan als volgt…
      Yamaha A-S301 (coax&optical DAC) + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4.
      (nog opzoek naar vintage Ruark of Castle of Celestion erbij voor mooi eens wat anders geluid)
      & Sharp LC32LE705 TV.
      Mac Mini -2010 + GDrive hdd 750GB >Firewire800, Audirvana+ 2 & iTunes (A/FLAC muziek) >USB 16&24bit iFi Nano idsd (Xmos, Ti-BB) USB-DAC.
      Retro: Dual 505-1 (Ortofon).

      Ben het laatste jaar wat aan ‘t minderen met HiFi, ‘t is wel mooi & goed genoeg zo.
      Die andere hobby neemt ook wat in beslag, een Sony slt-a57 + dt 18-135 sam lens. Zo’n dslr is ook mooi met video naast de gebruikelijke foto’s. 🙂
      *love multimedia!!

    • #168947
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dank voor je herintroductie Wilco! Hoop dat het crashen nu over is!

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×