vrijdag, maart 29, 2024

Gegroet vanuit Maas en waal

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168767
      Rini TimmerRini Timmer
      Deelnemer

      Hallo,

      Ik ben Rien 48 winters jong. Zit in de ict als werkplekbeheerder. Dus ook computers is een deel van de hobby. Mijn eerste computer was een commodore c16. WOPPA! Met een mooie Star NL10 matrix printer.
      Press play on tape..
      Heb vanaf jongs af aan altijd gehouden van een goed stukje muziek. Vanaf een jaar of 8 had ik al een 3 in 1 set. Platenspeler, dubbel cassette deck en tuner. 1 geheel trouwens. Speakertjes in plastic behuizing. Maar goed kon wel mooi bandjes kopieren van vriendjes. Later kwam er een handeltje in top 40 bandjes. Koste dan iets van 10 gulden meen ik. En zo had ik op de lagere school altijd al recente muziek. Maar goed jaartjes gingen verder en dan loop je een keer een winkel in als Volume in Zaltbommel, of Mart van Drunen in Den Bosch.. Potverdorie zeg, walhalla! Ik weet nog dat ik bij Mart van Drunen in Den Bosch een pioneer setje zag staan. Met mogelijkheid voor surround! Ding koste 2500 gulden. Alleen het dubbel cassette deck en de versterker. Ik was helemaal verkikkerd op dat ding. Hij begroette je als je hem aan zetten. En bij afsluiten goodnight! Kwijl in de winkel.
      Ik werkte bij familie in de tuinderij. Dus er kwam geld binnen. Lang verhaal kort. Ding aangeschaft + tuner en platenspeler. Kocht er toen magnat speakers bij, de keuze was eigenlijk of de speakers of een cd speler meer geld had ik niet op dat moment. Dus ik koos voor de speakers. Denk een jaar later dat ik de cd speler kocht met 2 lades’

      Toen Timmertje wat ouder werd en van school ging begon het werk. Ik ben toen in de ict terecht gekomen omdat ik daar altijd mee bezig was. De pioneer ging netjes mee het huis uit en het nieuwe huis in.
      Echter op dat moment begon een collega van mij met een sony setup en een dvd speler. Denk dat dat begin 1998 is geweest. Ik weet nog dat ik bij hem thuis ging kijken, hij had de dvd van Godzilla gekocht voor op de 100 gulden. Voor en achter gescheiden. Dat klonk alsof je in de bioscoop zat.
      Daar zat ik dan met mijn Stereo pioneertje.. En een oude magnavox tv met een cdi speler (die cdi speler hek nog steeds en doet het nog steeds). Tja, toch een beetje rond kijken wat er mogelijk is. En zo kwamen we uit bij Ben van Dijk in Uden. Daar stond een 5.1 set op gesteld. Dat was wat… 4 sateliet speakers op pootjes en een flinke subwoofer. De jvc th-a10r. met een bijpassende televisie. geloof dat we daar op een zaterdag middag iets van 7500 gulden hebbeb uitgegeven. Busje moeten huren om alles thuis te krijgen.
      En wat valt dan op? Films klinken alsof je in de bioscoop zit. Een cd’tje draaien.. Tja… Dat klonk op de pioneer toch beter.
      Maar goed 2 sets in de kamer houden was geen optie.
      Dus de pioneer werd verbannen naar de slaapkamer. Met de sleeptimer, prima! uiteindelijk jvc begon wat kuren te krijgen met het laden van dvd’s. Ding ging niet altijd meer gelijk aan. Dus rondkijken voor wat nieuws. Bij een winkel geweest en daar stond een bose set opgesteld. De Soundtouch 520.
      Kort samen gevat. De bose hangt in huis. Nu zo’n 6 – 7 jaar alweer. Voor film prima..
      Muziek, toch minder. En dit is gaan spelen sinds we op de slaapkamer een Bose soundtouch 30 III hebben. Daar komt een partij muziek uit voor zo’n speakertje. Als je dan beneden een stukje muziek luistert dan is het gewoon minder.
      In de begin jaren waren we veel meer met films en zo bezig. Nu vinden we het ook leuk om een stukje achtergrond muziek te hebben of gewoon uberhaupt een cdtje aan te zetten. Of Een speellijst van youtube. Beetje 80’s.
      Thuis werken word een stuk interessanter met een goed stukje achter grond muziek.

      Hobbies:

      Op zolder heb ik een pioneer versterkertje staan vsx-323-k zo uit het hoofd, daar hangt een sony platenspeler aan. Tijdens het hobbyen met de oude computers draai ik een plaatje. Genieten.
      Zitten 2 jamo boekenplank speakers bij.

      Verder heb ik op dit moment een zoetwater en zoutwater aquarium. Waarbij ik afscheid ga nemen van het zoute water aquarium. Ik beleef meer plezier met het zoete water. Beetje kweken met crystal red garnalen is toch wel leuk.

      En we hebben op zolder nog een dikke 1000 dvd’s staan en een 30 tal blurays denk ik. Ik vind het een mooie collectie en die blijft groeien. Kopen nog regelmatig films. Ook op dvd, blijf dan toch hollander. Als ik een dvd zie staan van 9 euro of dezelfde film op bluray voor 25 euro. Dan gaat de dvd mee naar huis.
      We hebben Netflix, spotify, Maar dat is zielloos. Een Plaat uit de hoes halen, de geur. Het gekraak.. heerlijk. Zelfde voor een dvd’tje of een bluray. Avondje film.

      En dan vind ik het ook nog leuk om zo nu en dan een spelletje te doen. De kids hebben een Nintendo en playstation. Dus ik zit regelmatig met mario kart of iets mee te gamen. De playstation (4) is onze dvd / bluray speler trouwens.

      Ik hoop hier wat meer informatie te vinden voor de opvolging van de bose set. Heb al een hoop zitten kijken. Dus daarom heb ik mij aangemeld en ik heb het idee dat hier wat minder elitair volk zit als op andere nl forums. Het voelt voor mij in ieder geval wat meer casual aan hier. Ik herinner me dat ik het woord bose gebruikte op een nl forum… Dat is dan zo ongeveer je doodvonnis op het forum.

      gegroet vanuit Maas en Waal. We zijn officieel eigenlijk NET nog bommelerwaard trouwens.
      Maar goed de waal ligt achter het huis en de maas aan de voorkant 🙂

    • #170719
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom en leuk CV 🙂 Commodore heb ik alle series van gehad, na de C64 nog een Amiga.. ICT, films en gamen klinken mij niet onbekend in de oren, haha. Laatste aanschaf was een LED budgetbeamer met scherm, waarschijnlijk ook niet top in de ogen van ‘deskundigen’, maar voor mij wel.

      Tja, je vindt overal mensen die een mening hebben of neerkijken op, in hun ogen, ‘minderwaardige’ apparatuur. Soms ook dezelfde mensen die een appel en een ei niet van elkaar kunnen onderscheiden tijdens een blinde test. Volgens mij zitten daar ook veel mensen bij die vooral luisteren naar de fouten in hun systeem of speakers, ipv genieten van de muziek zelf (en dan mis je, imo, volledig de pointe).

      Belangrijkste is dat je zelf een goed beeld (en budget) hebt van wat je belangrijk vindt in speakers/systeem qua geluidsbeeld. Bijvoorbeeld, een set kan technisch zga perfect klinken of meten, maar dat wil niet zeggen dat het bij jouw smaak past, net zoals plaatsing, akoestiek of grootte van een kamer speakers kan ruïneren of laten excellereren. Op een bepaald moment vindt je wel een type ‘sound’ die bij je past en op basis daarvan kun je al veel apparatuur uitsluiten.

      Groets,

      Glades.

    • #170720
      Rini TimmerRini Timmer
      Deelnemer

      Grappig 🙂 Amiga heb ik nog steeds in bedrijf. De amiga 1200 heb ik op zolder in m’n “man cave”. Vorig jaar gerecapped. Dus hij moet er weer 20 jaar tegen kunnen.
      Speel er nog wel eens een keer mee. Word wel minder. Laatst os 3.2 aangeschaft, is pas uit.
      Roms (hi / lo) moeten nog om, die zijn nog 3.1.4. Dus ik snoep nu teveel chip mem weg.

      Het is wel een leuke periode om al die voor onderzoeken te doen. Reviews / testen etc etc.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.