Home Forums Puur Multi Channel AV Gezocht, kleinere AV-Receiver

laatst bijgewerkt door richard12 1 jaar geleden
2 stemmen
1 reactie
  • Auteur
      Jasper Roelofs
      Deelnemer

Wij hebben een ander TV meubel gekocht. Hierdoor past (volgens mijn vrouw) mijn receiver er niet meer in en moet ik kijken naar een andere (receiver, niet mijn vrouw..). Ik heb momenteel een Marantz SR6010 en deze bevalt mij uitstekend. Ik ben aan het kijken naar een Marantz NR1711 en vermoed dat ik hiermee een stapje terug ga. Heeft er iemand een ander idee. Maximale hoogte is 12 cm. Waar gebruik ik het verder voor:
      – Mix tv/audio 70/30
      – Hangt aan een paar Elipson Planet L’s, aangevuld met Planet M en een Rel T5i subwoofer. Hoor graag jullie ideeën. Alvast bedankt.

Ook zit ik erover te twijfelen om een overstap te maken naar een Bluesound Powernode. Hierbij heb ik alleen het nadeel dat ik mijn bedrade achterspeakers moet vervangen door actieve speakers. Ook heeft deze geen aansluiting voor ene centerspeaker en kan ik er mijn platenspeler niet op aansluiten.

Goet, Jasper

richard12
      Deelnemer

Alternatief voor de compacte Marantz N%15.. serie is een Yamaha RX-S602, hoewel die al niet meer volop leverbaar is. Heb zelf een RX-S601 waar ik erg tevreden over ben na wat surround recievers geprobeerd en gehad te hebben, waaronder destijds de Marantz 1501 (die me toen erg tegenviel). Maar redelijkerwijs kun je verwachten dat een grotere en duurdere reciever toch net wat beter klinkt. Voor muziek afspelen waardeer ik in het bijzonder de Neo 6 music mode van Yamaha.

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.