vrijdag, maart 29, 2024

Hallo iedereen.

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168763
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Mijn naam is Mike en sinds enige tijd weer wat meer actief qua Hi-Fi. Ooit ben ik, na wat gerommel met Jamo, meer serieus begonnen met Elipson 1303FT speakers, versterkt door (in eerste instantie) een Sansui versterker (geen idee meer welke), maar snel opgevolgd door een Cyrus Mission One met bijbehorende eindversterker, alsmede een Sony CDP-557ESD CD-speler. Uiteindelijk vielen de foamranden van de Elipsons uit elkaar en hoewel veel vervangen, het originele geluid kwam niet meer terug.

      Hierna kwam een NAD C326bee in beeld, met Boston Acoustics M25 speakers.

      Momenteel bestaat mijn installatie uit een Audiolab 6000a versterker, Q Acoustics Concept 20 speakers (incl. stands) en subwoofer Q3060s. Ik stream via een Yamaha WXAD10 en een NAS. Hoewel deze set best redelijk/goed klinkt, laat de Audiolab duidelijk ‘horen’ dat er ruimte is voor verbetering. Momenteel overweeg ik andere speakers, betere netwerkspeler etc. Maar goed, jullie weten hoe het werkt…het kan altijd beter ?

    • #170712
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Beste, las in het forum Positief Belazerd ‘n super tip. Als de Kef R3 goed geplaatst, ingespeeld en liefst met twee subwoofers, dan heb je echt top geluid. De subs van Kef zijn 5 sterren, maar 2 KRK 12s kosten iets meer dan 1 Kef subwoofer. De installatie klinkt zo goed als de zwakste schakel toelaat. De goedkoopste eind versterkers zijn die van diyclassd.com volgens mij de beste oplossing voor het minste geld. o ja bijna vergeten, RME ADI-2 DAC FS 😉

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.