vrijdag, april 19, 2024

Ik luister naar goede muziek, dat is dan wel mijn mening.

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168761
      Ronie ZijffersRonie Zijffers
      Deelnemer

      Ik ben 62 jaar kom uit de periode dat er erg goede muziek werd gemaakt. Luister van Jazz 1925-1940 tot Parcels in de huidige tijd. Natuurlijk veel jaren 70. Verder alles wat indruk maakt op mijn luidsprekers behalve Frans Bauer. Leuke vent maar de muziek wil er bij mij niet in.
      Luister alleen stereo. Wel met een lichte aanvulling van een subwoofer. Dit mag geen naam hebben.
      Groet Ronie

    • #170697
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Aanvulling via een subwoofer mag best een naam hebben. De kunst is het zó te integreren dat het onopvallend deel uitmaakt van de speakers. M.a.w, een subwoofer is een aanvulling van de bas. Ik had daar zelf een heel ander beeld van, maar na aanschaf van een sub (en goed inregelen wil en kan ik niet meer zonder). Uiteraard afhankelijk van minder/meer laagbereik v/d speakers, maar ook dan kan een goede sub behoorlijk veel betekenen.

      ‘Goede’ muziek is uiteraard subjectief, maar ik ben het wel met je eens dat er ‘vroegah’ wat meer substantiële muziek werd gemaakt, tenminste, zo lijkt dat. Nog steeds wel hoor, maar misschien lastiger te vinden (bomen en bos), kort door de bocht. Iig, enjoy 😉

      Groet,
      Mike

    • #170699
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      We zijn ongeveer even (68) jong.
      Smaken verschillen, maar altijd luisteren naar hetzelfde genre, is beslist geen aanrader.
      Op deze site schreef Jaap o.a. over de Bluesound 2i en Spotify.
      Bluesound 2i heeft niet alleen ‘n fantastische Digitaal Analoog Converter maar ook HEEL VEEL radio zenders, die ervoor zorgde dat mijn waardering / genre / componisten / muzikanten steeds groter is en wordt.
      Ook ik ben ook van mening dat subwoofers ‘n must is, wanneer de twee luidsprekerboxen niet instaat zijn om het laag weer te geven.
      En dan bedoel ik niet knoerthard, maar zuivere weergave, niet alleen de weergave van het kerkorgel maar ook de concertvleugel etc.etc.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×