zaterdag, april 20, 2024

MiniDisc rippen

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168811
      Arjan de VriesArjan de Vries
      Deelnemer

      Een jaar of twintig geleden heb ik een opname laten maken op MiniDisk en bij het rippen van mijn CD’s kwam ik deze MD weer tegen. Alleen ik heb geen apparatuur om deze te rippen naar WAV of FLAC. Wie zou mij daarmee kunnen helpen?

    • #171353
      Cees HilgersomCees Hilgersom
      Deelnemer

      Hoi Arjan,
      Ik heb uiteindelijk een analoge oplossing gemaakt met een Steinberg UR22 mkII en dat naar de PC gekopieerd. Dus digitaal ==> Analoog ==> Digitaal. De kwaliteit is daardoor een stuk minder geworden.
      Ik heb ook een digitaal ding besteld die dat het digitale SPDIF-signaal naar USB kon omzetten. Maar dat had geen mogelijkheid om het copybit te omzeilen.
      Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een digitale oplossing. Het moet kunnen via een PC met een digitale kaart. Die maken zich niet zo druk om een copybit heb ik begrepen.

    • #171354
      Arjan de VriesArjan de Vries
      Deelnemer

      Dag Cees, fijn dat je een reactie geeft. Als ik je goed begrijp zit er ook een copybit op eigen gemaakt materiaal. Dat is toch wel heel vreemd, omdat ik zelf de auteur ben van de muziek en de opname niet gekoppeld is aan licentierechten o.i.d.. Maar goed, ik doe mee met dezelfde speurtocht als jij, zie ik. Als ik een goede oplossing vind zal ik het ook aan jou doorgeven.

    • #171355
      hannesiehannesie
      Deelnemer

      Aan je afbeelding van de markthal te zien lijkt het of je in Rotterdam woont, ik inmiddels dan wel in Dordrecht, en omzetten van het ene naar het andere formaat omzetten kan ik doen met dBPoweramp. Ik heb toevallig van de week het minder bekende .ape omgezet naar flac.

      Maar als het wav naar flac moet kan ik dat waarschijnlijk ook wel.

    • #171356
      hannesiehannesie
      Deelnemer

      Of bedoel je dat je je geen hardware meer hebt als een Minidisk.

    • #171357
      Vincent KarsVincent Kars
      Deelnemer

      Als dit waar is https://www.techwalla.com/articles/how-to-play-a-mini-cd
      dan zou een CD speler dat moeten kunnen afspelen.
      Als dat ook over een SPDIF uitgang werkt dan zou je in real time moeten kunnen opnemen.
      Anders wordt het inderdaad DA/AD. Dat kan ook heel goed werken maar stelt hoge eisen aan de converters.

    • #171358
      Arjan de VriesArjan de Vries
      Deelnemer

      Inmiddels heb ik een bedrijf gevonden dat MiniDiscs Native kan converteren naar WAV, precies wat ik zoek. https://diascanning.nl/prijzen/ Met dit bedrijf heb ik gebeld om te achterhalen of zij Native en dus Lossless converteren. En dat blijkt het geval te zijn. Dankjulliewel voor het meedenken.

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×