vrijdag, maart 29, 2024

Positief Belazerd

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168765
      Peter BruinsmaPeter Bruinsma
      Deelnemer

      Dit is een korte reactie, op wat mij betreft, het apparaat van het jaar!
      Mijn set bestond uit; Dynaudio Special Forty’s op Dynaudio Stand 20, Hegel H390 en de BlueSound Node 2i
      Ik speel Tidal af via Roon naar de Node 2i als endpoint, dan met coax naar de DAC van de H390.
      Hoorde kortgeleden op ongeveer gelijke set de Auralic Aries G1, dit klonk een stuk beter, dus sparen. Week geleden zag ik een vergelijking ifi Zen Stream vs BlueSound Node 2i op YouTube, link onderaan geplaatst!
      Gezien de reacties ‘onder’ deze video heb ik het risico op een flater genomen om deze streamer aan te schaffen kosten maar € 399,00, nu na ca 10 uur luisteren ben ik totaal verbijsterd, dit klinkt niet beter, als de echt niet slechte Node 2i, maar heel veel beter! Heel is in deze marginaal uitgedrukt, wat een verschil in beeld, stage, rust etc.. Ben niet om reclame te maken voor de Zen Stream maar dit kan gewoon niet waar zijn, het verschil is veel te groot om van het aanschaf bedrag maar te zwijgen. Raad iedereen aan die van plan is up te graden probeer het, bespaar geld en raak ervan in de ‘war’. Dit is de beste tweak die je voor een luttel bedrag kunt doen.

      Goed weekend met veel luister plezier.

    • #170707
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Het zou goed kunnen, de IFI ZEN heeft wel geen dac aan boord + Node heeft een mooie app
      Ik heb niet volledig gekeken/geluisterd vanaf ik hoor dat hij problemen heeft met Roon haak ik af 🙂

    • #170708
      Peter BruinsmaPeter Bruinsma
      Deelnemer

      Hallo Fernand, de ifi heeft geen problemen met Roon, speelt dit medium fantastisch af. In die vergelijkingstest werd daaraan gerefereerd maar dat heeft niks met de Node 2i of ifi te maken, maar met de weerzin van Adrian met Roon. De ifi heeft inderdaad geen DAC aan boort, deze heb ik in mijn geval ook niet nodig, de Hegel H390 heeft een erg goede DAC.

    • #170709
      fernand lambertfernand lambert
      Deelnemer

      Als ik eens de kans krijg zou ik die ook wel eens willen testen. Tja er zijn nog mensen die het niet hebben voor Roon, als het niet goed loopt wordt de fout snel bij Roon gelegd terwijl …..

    • #170710
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Fantastisch, bedankt voor de tip. Het belangrijkste is hoe het klinkt niet het bedrag cq aantal cijfers voor de komma. De Kef R3 kosten peanuts, inderdaad je kunt ‘n complete set neerzetten, voor het bedrag van een R3, maar de luidsprekerboxen die hier te berde gebracht worden, kosten minstens 5x meer. De R3 klinken 5x beter dan de prijs doet vermoeden. Wel moet er (liefst 2) subwoofers bij. Kef heeft deze ook, zijn beslist beter dan die van mij, maar de twee KRK kosten iets meer dan een Kef. Ook hier heeft de weergave bepaald hoe ze zijn neergezet. De subs staan op piepschuim, trouwens ook tussen de R3 en KRK12s zit piepschuim.

    • #170715
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Ik ben een liefhebber van IFI. Die streamer zou ik weleens willen proberen.

      nadeel
      Het is alleen een streamer. Dus je moet een dac kopen en 2x stroomvoorziening(van netkabel tot IFI of Sbooster adapter en dan nog een coax kabel.
      Best veeeeel duurder dan een Node(Stream/dac)

      Voordeel
      is dat je op smaak een dac kan gaan zoeken en wellicht de form-factor. Kabel EQ(lol)

      Als iemand in de buurt van Utrecht IFI stream wilt VS een moon 280D. laat maar weten. Ben wel nieuwsgierig.

    • #170716
      Peter BruinsmaPeter Bruinsma
      Deelnemer

      Grootste nadeel wat ik hoor is geen Bluos App. Koop je de ifi Zen Dac V2 erbij plus 1 ifi power voeding dan ben je inderdaad 69 euro duurder uit. Bij de Zen Stream wordt een ifi voeding meegeleverd. Geluidskwaliteit is dramatisch veel beter dan die van de Node 2 of 2i!
      De Zen Dac V2 klinkt erg goed. Zou deze opstelling gaan proberen en vergelijken met de nieuwe Node 2, het zal je verbazen.

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.