dinsdag, april 23, 2024

PSU voor switches

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168838
      tsharskamptsharskamp
      Deelnemer

      Ik heb een Meraki switch op een Sbooster zitten. Alleen zie en hoor ik dat een lineaire PSU niet het best is voor een switch.

      IFI hebben dat natuurlijk wel SMPS, de iFi iPower X

      Zou het waard zijn om de IFI te proberen VS de Sbooster.

    • #171560
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Tsharskamp,

      Het loont zeker de moeite. Lineaire voedingen houden niet best ruis tegen. Zet ze eens naast elkaar en gebruik je oren. We moeten nog meer onderzoek doen om harde conclusies te trekken.

      En érg mooie – ook lineaire – voeding is trouwens de Farad. Die wil ik ook eens testen omdat die opbouw anders is. Ze werken met Supercaps. Ben benieuwd wat dat doet.

    • #171564
      ToonToon
      Deelnemer

      Jaap

      Ik heb de capaciteit* in pF van voedingen gemeten om een indruk te krijgen van de common mode storing die via de 230 V net voeding doorsijpelt naar de uitgang (+ of -) van die voeding.
      Het zijn diverse voedingen die niet voorzien zijn van een aardaansluiting.
      Ik meet 15 pf tot 70 pF bij een meetfrequentie van ca. 200 kHz. Dat lijkt heel weinig, maar de storing op het net ligt soms in de orde van enkele mV.
      Jij bent nu in staat om de capaciteit (impedantie) te meten bij een groter frequentiebereik.
      Wat zijn jouw ervaringen op dit gebied?

      groet Toon

      * Niet aangesloten voeding: capaciteit tussen netaansluiting en gelijkspannings uitgang.

    • #171567
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik zou dat moeten gaan meten. We gaan nu een grote switchtest doen – zijn we al druk mee bezig – dus ik pak dat mee als het lukt.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×