vrijdag, april 26, 2024

Recidiverende audiofiel stelt zich voor

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168731
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Hallo,

      Ik ben Guus (48) en ben sinds vorig jaar weer begonnen met het oppakken van mijn audio passie. In mijn studententijd ontstaan waarbij ik soms hand en span diensten deed voor Hifi studio number one in Leiden. Ik had als student een veel te dure set waar al mijn geld in zat. Deze set wisselde vaak snel van samenstelling. Enige constante waren de Dali luidsprekers waar ik al snel fan van was.

      Op het moment dat ik en mijn vrouw een huis kochten en er koters kwamen heb ik (slik) mijn hele set verkocht op MP.

      Nu de kids pubers zijn geworden begint het audiovirus weer te kriebelen…Ik ben nog in de opbouwfase maar heb nu een redelijk eenvoudig setje dat redelijk in balans is. De basis is een Cambridge audio CXA61 in combinatie met Dali Opticon 5 speakers. Ik stream Qobuz via de Node 2 en speel af en toe cd’s via een Marantz CD5005. Geluid is heerlijk energiek, open, met veel detail. Percussie en akoestisch werk klinkt erg goed. Ben een fan van die mooie hybride tweeter. Muziek smaak is erg breed (van oudsher prog rock) maar van Peter Gabriel, naar Big Daddy Wilson, Icehouse, Marillion, Genesis (oudere werk), jaren 80 pop, Yello, Diana Krall, Dire Straits, Fleetwood Mac etc….

      Op mijn verlanglijstje staan nog:
      JKE luidsprekerkabels (snel)
      Hegel H90 / H95
      CA CXN V2
      Dali Epicon 2 / Rubicon 2

      Met audiofiele groet,

      Guus

    • #170534
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom (terug) en veel (leer)plezier hier!

      Ciao, Huite

    • #170539
      BartBart
      Deelnemer

      Hoi Guus,

      mijn ervaring is dat je met jonge kids ook ‘gewoon’ van hifi kan genieten. Ik speel zelfs met een buizenversterker die zeer heet wordt, maar alleen op momenten dat de kids er niet zijn (op school of in bed). Op andere momenten kan er een beschermkooi op om de buizen te beschermen, maar eigenlijk is dat niet eens nodig.
      De kids luisteren muziek via een Bluesound Mini Pulse. Speakers (Focal Sopra 1) zijn gelukkig erg stevig en zwaar en vallen echt niet zomaar om. Het gaat dus uitstekend en er zijn gelukkig genoeg momenten om van de set te genieten.

      Leuk dat je de audio weer hebt opgepakt, veel plezier ermee!

      Grt
      Bart

    • #170541
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Welkom!

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×