vrijdag, maart 29, 2024

Suggestie: Test budget cd spelers (€ 500- 1000,-)

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168844
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Hallo,

      Net als de LP is ook de CD weer bezig aan een voorzichtige comeback. Ik merk het ook aan mezelf, ik schaf ze nog geregeld aan. Vaak van albums die ik eerst heb ontdekt via Qobuz / Tidal. Waarom? Ik vind de afspeelkwaliteit via mijn (goedkope) cd speler behoorlijk superieur aan mijn streamer (Node 130). Nou ben ik, naast een upgrade van mijn streamer,  aan het kijken naar een upgrade van mijn marantz cd speler en mijn oog is gevallen op de Rotel CD11 Tribute. Deze cd speler krijgt erg goede reviews en schijnt zo’n beetje de laatste bemoeienis input van Ken Ishiwata (KI) te hebben gehad.

      Nou ben ik verder erg benieuwd naar de algemene (afspeel)kwaliteit van de huidige cd spelers in de klasse van € 500 – 1000,-. Hoe verhoudt de afspeelkwaliteit zich tov gelijk geprijsde streamers? Kortom, volgens mij is hier een goede en informatieve test van te maken!

      Ben benieuwd!

    • #171612
    • #171616
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Inmiddels mijn ‘budget’ cd speler geüpgraded. Speel nu naar volle tevredenheid met een Rotel RCD12. Een aardig verbetering tav mijn Marantz speler en matcht klankmatig (en visueel) erg goed met de rest van de set. Het grappige is dat ie klankmatig lijkt op de signatuur van de Node. Het grote verschil zit beneden (meer gewicht) en bovenin. De cd speler laat gewoon meer horen, speelt met meer autoriteit en zo veel meer rust….

      Binnenkort is de streamer aan de beurt, dan wordt de Node 130 hopelijk vervangen door de Volumio Primo. E.e.a. hoe dit past binnen mijn set….

      Kortom, wordt vervolgd!

    • #171617
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Primo is een erg fraaie speler! Ga je geen spijt van krijgen.

    • #171618
      Ferdy BossyFerdy Bossy
      Deelnemer

      Waarom ‘n budget CD speler aanschaffen ‘n jaar Apple Music kost €109,- en de iPhone via de Lightning-naar-USB-3-camera-adapter, https://alpha-audio.net/nl/review/review-audioquest-jitterbug-fmj/ en behooorlijke USB kabel aangesloten op de https://alpha-audio.net/nl/2018/01/rme-audio-presenteert-adi-2-dac-studio-en-thuis/ met sBooster lineaire voeding klinkt echt veel beter dan Bluesound. Het is waar, de DAC met lineaire voeding kost meer dan de budget CD speler, maar zijn de luidsprekerboxen en versterker ook behoorlijk dan wordt het echt genieten. Ik stond versteld van de verbetering in weergave, echt voor weinig highend kwaliteit. Begrijp me goed ik zeg niet beter dan de installaties van >€20.000,– We spreken hier tenslotte over budget, eerst gaan luisteren hoe jouw smartphone/tablet/PC/iMac/iPhone/iPad met Apple Music klinkt.

       

       

    • #171632
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Hoi Jaap, de Volumio is besteld! Ik ben heel benieuwd!

    • #171639

      We hebben de Primo in de komende livestream. We gaan ook laten zien en horen hoe je de Primo naar een heel ander niveau kan tillen.

    • #171642
      Guus ZijlstraGuus Zijlstra
      Deelnemer

      Ben benieuwd Martijn! Ga het zeker volgen…

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.