donderdag, april 25, 2024

Tips AV-reciever i.c.m. Teufel Ultima 40 MK3

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #168703
      Whimpie WhimpieWhimpie Whimpie
      Deelnemer

      Beste mede forumleden,

      Ik ben een totale leek op audio gebied en ben opzoek naar wat hulp met het uitzoeken van een fatsoenlijke AV-reciever. Zie door alle verschillende termen en functionaliteiten het spreekwoordelijke bos zo onderhand niet meer. Vraag me af of ik het allemaal wel nodig heb en wat een slimme keus is.

      Wat wal ik er mee kunnen?
      Heel simpel gezegd wil ik de set met name gebruiken om muziek af te spelen vanaf computer/laptop of mobiele telefoon en het geluid van de tv wil ik ermee verbeteren. Met enige regelmaat kijken we ook series en heel soms films vanaf de computer/laptop op de tv. De tv wordt binnenkort vervangen voor een 4K televisie, dit moet de AV-r dus ook kunnen handelen. In eerste instantie lijkt mij stereo audio voldoende voor mijn wensen, maar vraag me af of het niet slimmer is een AV-R te kopen die eventueel wel de mogelijkheid heeft om naar surround uit te breiden in de toekomst? Wat is het voordeel van een AV-R die alleen stereo kan vs surround?

      Wat heb ik nu in huis?
      – Tv geluid komt gewoon van de tv speakertjes zelf, stelt weinig voor.
      – Computer zit nu gekoppeld aan een 10 jaar oude logitech X-530 set die aan vervanging toe is.

      Wat heb ik al gekocht?
      – ik heb een set passieve speakers van Teufel besteld. Ultima 40 MK3. Vondt ze er erg mooi uitzien en volgens reviews was dit voor basic/beginners een meer dan redelijke basis.

      Wat zoek ik? Waar heb ik hulp bij nodig?