vrijdag, april 19, 2024

USB-kaarten

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168454
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We zijn op dit moment een beetje aan het rotzooien met usb-host kaarten. We spelen al langer met een SOtM. Erg mooi, maar ook duur. We hebben nu een filterkaartje van Elfidelity. Die filtert alleen de power van de usb-header op het moederbord. Groot verschil in aanpak… en prijs. Over de uitkomst gaan we nog een stukje schrijven.

      Hebben jullie ervaring met dit soort producten? Zo ja… wat zijn de ervaringen?

      Elfidelity

      De achterkant van de usb-kaart. De Elfidelity heeft dus geen eigen controller. Je sluit hem aan op de usb-header van je moederbord.

      Elfidelity

      Deze usb-filter werkt via de voeding van je pc. Gaat via een floppy-voeding.

      Elfidelity

      Mooie lampjes zijn niet lelijk… ach: niemand die het ziet!

       

    • #170039
      Clemens WijersClemens Wijers
      Deelnemer

      Hallo,

      Ik heb beide Elfidelity kaarten getest. De USB kaart zorgde voor schonere treble weergave maar veroorzaakte regelmatig clicks en pops. Wellicht een usb driver probleem dat ik niet opgelost kreeg. De PCI power cleaner kaart heb ik ook getest maar die gooide m’n hele soundstage overhoop. Ik gebruik ook een AQ jitterbug in combinatie met de USB carbon naar mijn audio-interface dus mijn vermoeden is dat de kaart te veel van het goede was.
      Ik denk dus dat ze wel degelijk werken maar dat het (uiteraard) afhankelijk is van andere aanwezige zuiverende componenten.
      Welk moederbord heb jij gebruikt in deze pc?

    • #170247
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      ‘De PCI power cleaner kaart heb ik ook getest maar die gooide m’n hele soundstage overhoop.’

      Iemand anders ook deze ervaring? Ik heb beide kaarten in één keer ingebouwd. Nooit los een voor/na test gedaan per kaart.

    • #170248
      Wim Van WinsenWim Van Winsen
      Deelnemer

      Ik ben begonnen met de Elfidelity USB kaart die ik later heb vervangen door de JCAT femto kaart. De JCAT is echt een verbetering; strakker geluid met meer detail.
      Ik heb ook de PCI filters (2 stuks) na de Elfidelity USB kaart Ingebouwd. Ik herken het probleem van de verslechterde soundstage niet, draai nu dus met JCAT en twee PCI filters en dat met volle tevredenheid. Mocht ik nog een keer aan de PC sleutelen dan kan ik de PCI kaarten er een keer uit trekken en melden of er verschillen zijn.
      Groeten, WvW

    • #170251
      Wim Van WinsenWim Van Winsen
      Deelnemer

      Aanvulling op de reactie; ik gebruik een Asus Max Ranger 8 moederboard.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×