Home Forums Puur Stereo Hifi D/A-converters – DAC’s Vraag externe DAC of Yamaha WXAD-10?

Dit onderwerp bevat 1 stem en heeft 0 reacties.
1 stem
0 reacties
  • Auteur
      Chromejongen
      Deelnemer

Goedendag lezer,

Ik heb advies nodig over de volgende situatie. Op dit moment heb ik een stereoset bestaande uit een NAD C316Beee V2 versterker en twee Teufel Ultima 40 MK2s. Ik stream audio naar de NAD via een analoog aangesloten Chromecast Audio. Dit doe ik op mijn Macbook via het programma Airfoil. Ik stream Spotify, maar ook lokale bestanden van een betere kwaliteit.

Nu hoorde ik, o.a. op de forums van Alpha Audio, dat een externe DAC de audiokwaliteit van de Chromecast Audio flink kan verbeteren. Ik ben echter ook op zoek naar een Bluetooth ontvangen omdat ik af en toe bleutoothfunctionaliteit nodig heb.

Laatst stuitte ik op de Yamaha WXAD-10 die al mijn behoeftes combineert. Hij zou mijn Chromecast kunnen vervangen, maar biedt ook de bluetooth functionaliteit die ik zoek en heeft bovendien een ingebouwde DAC van wat ik hoor degelijke kwaliteit. Hier komt wel bij dat de WXAD-10 alleen een analoge output heeft en je bent dus gedwongen te gebruiken wat Yamaha je voorschotelt.

Ik twijfel dus of ik voor een externe DAC (bijv. Audioengine D1 of DacMagic) moet gaan icm met de Chromecast Audio en een bleutooth receiver of dat ik mijn geld in moet zetten op de Yamaha WXAD-10?

Alvast bedankt voor de reacties!

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.