donderdag, maart 28, 2024

Welke keuze voor cd-speler rond max 1100€

Weergave van 9 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168663
      dirk hanssensdirk hanssens
      Deelnemer

      Hallo, ik zit momenteel met keuzestress vvor ‘n cd-speler.
      Dit jaar kocht ik als versterker de Rotel RA1572 en als speakers, de nieuwe B&W 603.
      Momenteel speelt dit met ‘n 35 jaar oude Technics SL-P350, cd-speler. Deze zou ik willen vervangen door ofwel: Rotel RCD1572 of misschien toch maar de Marantz ND8006( waarbij ik ook ‘n netwerkspeler zou hebben). Ik hou van details in muziek, maar ook dat de muziek breed en los van de luidsprekers lijkt te komen. Welke raden jullie aan?

    • #170079
      dirk hanssensdirk hanssens
      Deelnemer

      Ik heb vergeten te vermelden, dat de speler digitaal ( coax) is aangesloten op de Rotel RA1572.
      Dit geeft al ‘n duidelijke verbetering. Is er eigenlijk nog wel veel winst te halen, via vervanging door ‘n Rotel/ Marantz speler?

    • #170080
      Marco TuinsmaMarco Tuinsma
      Deelnemer

      Hallo Dirk.
      Zonder twijfel de rcd1572. Als je van open ruimtelijk houdt moet je absoluut voor de Rotel gaan. Je kunt hem op meerdere manieren aan je RA hangen. Mijn voorkeur gaat uit naar de xlr optie. Analoog blijft toch het mooiste.

    • #170083
      Pathos39Pathos39
      Deelnemer

      Hallo Dirk,

      Lees de recensie van Jaap Veenstra en je “keuzestress” verdwijnt als sneeuw v.d.zon.
      Zie aflevering 5-De juiste bron kiezen- dd.3.7.2019.
      Klaar en helder beschreven zodat jij de juiste keuze kan maken.
      Veel succes.

    • #170084
      Ger NotenboomGer Notenboom
      Deelnemer

      Het loopwerk van Cambridge Audio de CXC klinkt fantastisch is gebouwd om alleen CD’s te spelen op een zo goed mogelijke manier.
      Echt een top apparaat, ga maar een luisteren en lees de recencies.
      Ik heb de CXC vorig jaar aangeschaft en speelt onwijs goed op mijn Audio GD installatie en Magnepans.

    • #170095
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik zou ook voor een transport opteren, een Cambridge cxc of een Audiolab 6000cdt. En komt er ooit een aparte betere dac dan groeit uw transport mee. Plus kost maar 500 euro ipv 1100 euro

    • #170102
      dirk hanssensdirk hanssens
      Deelnemer

      Het is toch bij m’n eerste keuze gebleven. Ik heb namelijk de Rotel RCD1572 gekocht.
      In combinatie met de Rotel RA1572, vond ik dit het beste klinken. Speelt zeer muzikaal met enorm veel detail en zelfs het laag klinkt strakker met deze cd-speler.
      Bedankt alvast, voor de nuttige tips. De volgende stap zal dan eens kwalitatieve aansluitingen zijn. Maar eerst de boel eens goed inspelen en het spaarvarkentje een beetje laten recupereren.

    • #170103
      Ger NotenboomGer Notenboom
      Deelnemer

      Dirk,
      Mooie keuze hoor, zeker als kiest voor een complete CD speler.
      Succes er mee.

    • #170108
      Marco TuinsmaMarco Tuinsma
      Deelnemer

      gefeliciteerd met je mooie cd speler.
      bij mij heeft ie in combinatie met audioquest Yukon XLR kabels ongeveer 70 uur gespeeld, en gaandeweg hoor je gewoon verbetering. inmiddels draait ie natuurlijk al iets langer mee dan die 70 uur, en het geluid is fenomenaal te noemen. kortom een geweldige speler.

    • #170110
      Pathos39Pathos39
      Deelnemer

      Gefeliciteerd met je Rotel cd-speler Dirk,
      De bron is er:
      nu verder stappen ondernemen zoals je hetzelf aangeeft naar het ultieme geluid
      wat jij wilt horen in je set, met jouw oren en dát is het belangrijkste.
      Muziek is emotie…. dus geniet ervan.

Weergave van 9 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.