Review ATC CDA2 MK2

• Goede weergave over gehele linie
  • Heerlijke cd-speler
  • Compact

• Hoofdtelefoonuitgang achterop
  • Geen XLR-ingang (!)
ATC CDA2 MK2

Op het eerste zicht lijkt de ATC CDA2 MK2 een wat vreemd toestel. Is het nu een cd-speler, dac, preamp of hoofdtelefoonversterker? Wel, dat is eigenlijk onbelangrijk. Veel belangrijker is het feit dat alle toepassingen evengoed zijn en ronduit uitstekend presteren. Dit toestel laat nergens een steek vallen. Met de ATC CDA2 MK2 heeft u een volledig gebalanceerde voorversterker in huis vol met digitale mogelijkheden.

Heeft u nog heel wat cd’s in huis dan zal u die herontdekken en met veel plezier afspelen op de voortreffelijke cd-speler. De cd-speler is echt een meerwaarde en niet zomaar iets wat erbij gegooid is. Deze cd-speler zal beslissend zijn bij de aankoop van dit toestel denken we want er zijn genoeg preamps zonder. Maar streamen van de nieuwste albums of luisteren naar hi-res files is ook geen enkel probleem dankzij de fijne AKM dac.

Het kan natuurlijk altijd beter, als we meer betalen, maar met deze veelzijdige CDA2 MK2 kom je al een heel eind. Met een paar actieve luidsprekers bijvoorbeeld, al dan niet van ATC zelf, heb je een geweldige, strakke set om jarenlang van te genieten.

De ATC CDA2 MKII is een toestel dat eerder mikt op het hart dan op de ratio. Het is een veelzijdig toestel dat, ondanks een paar vreemde keuzes, op elk vlak uitstekend presteert. De weergave is gemoedelijk met voldoende ballen en detaillering waardoor hij een allemansvriend zal zijn. Het is een toestel dat het aantal doosjes en kabels drastisch vermindert en het digitale hart van uw set zal worden. De ATC CDA2 MK2 brengt gemoedsrust en neemt een groot deel van uw ‘Audiophillia Nervosa’ weg. Minder keuzestress en meer tijd om naar uw favoriete muziek te luisteren. Als dat geen goeie deal is!

Winkels met ATC

Emrikweg 25
2031 BT Haarlem, NL